- Na różnych fragmentach inwestycji jestem co kilka tygodni i za każdym razem widzę postęp prac. Po niecałych pięciu miesiącach otwarty został przejazd ul. Słowiańską, przy skrzyżowaniu z ulicami Naramowicką, Wilczak i Szelągowską. Mimo niesprzyjających w tym roku warunków atmosferycznych udało się dotrzymać tego terminu. W tym czasie wyprowadzono torowisko z pętli Wilczak i poprowadzono je wzdłuż parku Kosynierów. Tory przez ulicę Słowiańską położone zostały na podłożu tłumiącym hałas i drgania - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Na samej pętli trwają ostatnie prace przy budowie obiektów, które będą służyły do obsługi trasy tramwajowej na Naramowice. W większym będzie jedna z dwóch stacji zasilających całą trasę, natomiast mniejszy służyć będzie Nadzorowi Ruchu MPK oraz motorniczym.
Pomiędzy ul. Słowiańską a Serbską po ul. Naramowickiej mogą już poruszać się samochody. Ruch jest możliwy w jedna stronę, do ul. Serbskiej. W związku z zamknięciem części ulicy Wilczak będzie nią można dojechać w stronę mostu Lecha lub do ulicy Wilczak, od strony Serbskiej. Kierowcy powinni zwracać uwagę na organizację ruchu przy dojeździe do ul. Serbskiej, ponieważ nie ma tam możliwości skrętu w lewo, w stronę ronda Solidarności, a jedynie w kierunku mostu Lecha.
W rejonie skrzyżowania ulic Serbskiej i Naramowickiej torowisko położone jest po obu jego stronach, a w najbliższym czasie budowane będą platformy przystankowe. Kolejne powstaną na wysokości ulicy Włodarskiej i do tego miejsca, już za kilka miesięcy, dojeżdżać będą tramwaje. Gotowy będzie też wówczas układ drogowy do skrzyżowania ul. Naramowickiej z Włodarską i Ziarnistą.
W okolicy przyszłego węzła Lechicka/Naramowicka w ostatnim czasie zmieniła się organizacja ruchu pieszego i rowerowego. Aby dotrzeć z osiedla Kosmonautów w okolice ulic Karpia i Dworskiej należy kierować się na wschodnią stronę ul. Naramowickiej przez ciąg w rejonie bloku nr 21. Następnie piesi mogą przejść wschodnią stroną od sklepu Biedronka do ul. Lechickiej i dalej wzdłuż tej ulicy do nowego przejścia dla pieszych (przez ul. Lechicką). Powstaje tam już chodnik, a wzdłuż niego ruszą niedługo prace przy budowie odcinka dla rowerów. Po drugiej strony ul. Lechickiej dostępny jest już nowy fragment węzła Lechicka/Naramowicka, czyli dojazd do ul. Dworskiej wraz z rondem. Dalej można będzie przejść przez parking albo ulicami Dworską i Karpia.
W rejonie przyszłego węzła widać już ślad przyszłej ul. Lechickiej, która będzie poprowadzona pod wiaduktem wzdłuż ul. Naramowickiej, po którym poruszać się będzie tramwaj oraz samochody. Zaraz za nim powstaje tzw. ulica Nowa Naramowicka. Pierwsze warstwy asfaltu położone są już na jej zachodniej części (bliżej torowiska). Za kilka miesięcy będzie nim puszczony ruch pomiędzy ul. Łużycką a Naramowicką, a stary fragment tej ulicy, po której obecnie poruszają się pojazdy, zostanie wyremontowany.
Trasa tramwajowa o długości 3,3 km prowadzić będzie do ul. Błażeja Przewidywany termin uruchomienia całej trasy tramwajowej wraz z układem drogowym to 2022 rok
RB