Obostrzenia a funkcjonowanie urzędu

Zdjęcie przedstawia urząd miasta przy ul. Gronowej. - grafika rozmowy
Obostrzenia a funkcjonowanie urzędu.
Obostrzenia a funkcjonowanie urzędu

Od soboty, 20 marca w całym kraju obowiązują zaostrzone restrykcje, które mają powstrzymać trzecią falę pandemii. Nowe przepisy nie wpływają jednak na dotychczasowy sposób obsługi klienta w siedzibach Urzędu Miasta Poznania. Mieszkańcy w dalszym ciągu mogą załatwiać sprawy "w okienku", po uprzedniej rezerwacji wizyty, lub przez internet.

Decyzją rządu nowe obostrzenia będą obowiązywać na terenie całej Polski od 20 marca do 9 kwietnia. Przepisy mówią także o działalności urzędów administracji publicznej. Co to w praktyce oznacza dla poznaniaków? 

- Nowe obostrzenia nie wpływają na funkcjonowanie Urzędu Miasta Poznania, w którym od marca zeszłego roku obowiązują regulacje wewnętrzne dotyczące sposobu obsługi klienta w czasie pandemii. Tak jak przez ostatnie miesiące każdy, kto ma do załatwienia sprawę może osobiście odwiedzić urząd, najpierw jednak należy umówić się na wizytę - mówi Wojciech Kasprzak, dyrektor Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Poznania. 

Jak umówić się na wizytę? 

Najłatwiej zrobić to przez internetowy system rezerwacji. Miejsce można zarezerwować również telefonicznie, kontaktując się z Biurem Poznań Kontakt pod numerem 61 646 33 44 (infolinia czynna w godz. 7:30 -20:00, w dni powszednie). Inną możliwością jest użycie kodów QR - te znajdują się przy wejściach do budynków urzędu - lub przez bezpłatną aplikację Smart City Poznań.

- Praktyka pokazała, że system rezerwacji wizyt dobrze sprawdził się podczas pandemii. W większości budynków nie odnotowujemy znaczących kolejek. Są jednak sprawy cieszące się dużym zainteresowaniem, wtedy czas oczekiwania może się wydłużyć. Na bieżąco jednak monitorujemy sytuację i w razie potrzeby wprowadzamy możliwość załatwiania spraw stacjonarnie także w soboty. Jak do tej pory było to konieczne jedynie w przypadku Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych, który ze względu na charakter swojej działalności zawsze miał dużo klientów - dodaje dyrektor Kasprzak. 

Przypominamy, wchodząc do budynku urzędu należy zasłaniać nos i usta. Przy wejściach znajdują się dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk. Według obowiązujących regulacji w jednym pomieszczeniu może przebywać tylu klientów, ile jest stanowisk obsługi.

Urzędnicy w dalszym ciągu zachęcają do kontaktu online, pocztą tradycyjną oraz telefonicznie. Sprawy będą załatwiane w godzinach pracy urzędu. 

Przy wejściach do 9 lokalizacji UMP są wystawione skrzynki podawcze, w których można zostawiać dokumenty (z wyłączeniem ofert przetargowych) w godzinach pracy urzędu. Kontakt z urzędem jest równy możliwy przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą UMP (ePUAP).  

Najważniejsze informacje o funkcjonowania urzędu miasta w dobie pandemii można znaleźć w artykule: Jak załatwić sprawy w urzędzie - najważniejsze informacje

Pełną listę spraw można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej