Po ponad 25 latach od uruchomienia konieczne jest przeprowadzenie prac remontowych trasy. Dzięki nim zwiększy się bezpieczeństwo, a tramwaje będą mogły jeździć z prędkością do 70 km/h. Na odcinku od ul. Roosevelta do przystanku Słowiańska planuje się w związku z tym wymianę szyn, podkładów i podsypki tłuczniowej. W ramach prowadzonych prac przeprowadzona zostanie również konserwacja betonowej warstwy ochronnej koryta balastowego na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską.
Wykonawca - po podpisaniu umowy z MPK Poznań - w pierwszej kolejności będzie musiał dopełnić formalności związanych ze skompletowaniem niezbędnej dokumentacji i pozwoleń, aby następnie przystąpić do prac w terenie, które potrwają około 6 miesięcy od ich rozpoczęcia.
Z racji innego źródła finansowania prac dla pozostałego fragmentu trasy - od przystanku Słowiańska do pętli os. Jana III Sobieskiego - odrębne przetarg prowadzi Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu. W ogłoszonym postępowaniu oferty złożyło sześć firm. Obecnie prowadzone są czynności w zakresie weryfikacji ich poprawnościt. Więcej na stronie ZTM Poznań.
MPK