Zdemontowano stare przęsła wiaduktu przy ul. Gołężyckiej

Galeria zdjęć pokazujących demontaż przęseł starego wiaduktu przy ul. Gołężyckiej - grafika rozmowy
Zdemontowano stare przęsła wiaduktu w ciągu ul. Gołężyckiej fot. PIM
Zdemontowano stare przęsła wiaduktu przy ul. Gołężyckiej

Zakończył się demontaż starych przęseł wiaduktu w ciągu ul. Gołężyckiej, nad liniami kolejowymi nr 272 (Kluczbork - Poznań Główny) oraz 352 (Swarzędz - Poznań Starołęka). Przebudowanym obiektem będzie można przejechać jeszcze w tym roku.

Większość działań, które sprawiły, że rozbiórka przebiegła bezpiecznie, odbywała się pod wiaduktem. Były to prace związane z wykonaniem fundamentów i podparć przęseł, roboty przy podporach oraz frezowanie nawierzchni na dojazdach do przeprawy. Przed demontażem przęseł obiektu sfrezowano również nawierzchnię na samym wiadukcie, rozebrano kapy chodnikowe oraz jego wyposażenie: bariery, poręcze oraz oznakowanie. Trzeba było też usunąć kolizję energetyczną, która przeszkadzała w realizacji inwestycji.

FILM

- Same roboty rozbiórkowe nad czynnymi liniami kolejowymi z trakcją były sporym wyzwaniem. Poszczególne przęsła były zdejmowane w całości za pomocą dźwigu w godzinach nocnych, w krótkich odcinkach czasu, wyznaczanych przez PKP. Rozbierano je na części już poza terenem kolejowym - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Wiadukt w ciągu ul. Gołężyckiej był w złym stanie technicznym i wymagał przebudowy, w ramach której wymieniona zostanie płyta pomostowa wraz z elementami konstrukcji stalowej, wyremontowane zostaną podpory  i powstanie skuteczny system odwodnienia oraz umocnienie skarpy. Na jezdni i chodnikach ułożona zostanie nowa nawierzchnia, zamontowane zostaną nowe bariery, poręcze, osłony przeciwporażeniowe oraz oświetlenie.

Rozpoczęte w połowie marca prace, które przebiegają zgodnie z przyjętym harmonogramem,  mają na celu przywrócenie pierwotnej nośności wiaduktu, znaczną poprawę jego stanu technicznego i trwałości, a w związku z tym zwiększenie bezpieczeństwa oraz komfortu ruchu.

RB, PIM