Szereg spraw urzędowych wcale nie wymaga wizyty "w okienku" - przypominają poznańscy urzędnicy i zachęcają do kontaktu zdalnego.
- Z uwagi na zauważalny w ostatnich tygodniach wzrost zakażeń koronawirusem, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców, namawiamy do załatwiania spraw online. Apelujemy także o ograniczenie wizyt osobistych do niezbędnego minimum, szczególnie w przypadku spraw, które nie są pilne. Jeżeli jednak ktoś koniecznie musi odwiedzić urząd, powinien pamiętać, że urzędnicy obsługują wyłącznie klientów wcześniej umówionych na konkretny dzień i godzinę. Pozwala to uniknąć kolejek i zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa - mówi Wojciech Kasprzak, dyrektor Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Poznania.
Pełną listę spraw wraz z opisami procedur i dokumentami do pobrania można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej. Dostępne tam wnioski czy formularze można wysłać do urzędu, zamiast przychodzić do niego osobiście. W przypadku pytań warto skontaktować się z urzędnikami. Numery telefonów i adresy mailowe do pracowników urzędu odpowiedzialnych za dany rodzaj spraw można znaleźć w artykule "Jak załatwić sprawy w urzędzie - najważniejsze informacje".
Informacji udzielają konsultanci miejskiej infolinii Poznań Kontakt - tel.: 61 646 33 44, czynnej w godz. 7:30 -20:00 w dni powszednie. Pomogą oni np. ustalić, jakie sprawy można załatwić zdalnie. Komunikacja z urzędem jest także możliwa przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ePUAP). Ponadto przy wejściach do 9 lokalizacji UMP są wystawione skrzynki podawcze, w których można zostawiać dokumenty.
W przypadku spraw wymagających osobistej wizyty należy najpierw zarezerwować miejsce. Można to zrobić przez internetowy system rezerwacji na stronie poznan.pl, telefonicznie (Poznań Kontakt 61 646 33 44), kodem QR wywieszonym przy wejściu do budynków urzędu oraz przez bezpłatną aplikację Smart City Poznań.
Wchodząc do budynku urzędu należy zasłaniać nos i usta. Przy wejściach znajdują się dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk. Według obowiązujących regulacji w jednym pomieszczeniu może przebywać tylu klientów, ile jest stanowisk obsługi.
Urzędnicy są wyposażeni w środki ochrony osobistej - maseczki, rękawiczki, środki do dezynfekcji. Na stanowiskach zamontowano osłony izolacyjne, chroniące osoby po obu ich stronach. Pomieszczenia wspólne są regularnie dezynfekowane.
JZ