Wydział Finansowy przywraca bezpośrednią obsługę klienta w dwóch lokalizacjach. Od poniedziałku przy ul. Słowackiego 22 (wejście z boku budynku) i ul. Gronowej 22a będzie można załatwić sprawy związane z podatkiem od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych oraz podatkami: rolnym, leśnym, od środków transportowych. Ponadto będzie można złożyć wniosek o wydanie zaświadczeń w podatkach i opłatach lokalnych, a także je odebrać.
Sale obsługi w obu lokalizacjach są przystosowane do przyjmowania klientów w reżimie sanitarnym. Według obowiązujących regulacji w jednym pomieszczeniu może przebywać tylu klientów, ile jest działających stanowisk obsługi. Przy ul. Słowackiego sprawy z zakresu działalności Wydziału Finansowego jednocześnie będą mogły załatwiać trzy osoby, z kolei przy ul. Gronowej jedna.
Wchodząc do budynków urzędu należy pamiętać o zasłanianiu nosa i ust. Przy wejściach znajdują się dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk.
Aby odwiedzić urząd osobiście, należy najpierw umówić się na wizytę. Jak to zrobić? Najwygodniej przez internetowy system rezerwacji, który znajduje się pod adresem: www.poznan.pl/mim/rezerwacje/rezerwacje.html. Umówić się można również telefonicznie, kontaktując się z Biurem Poznań Kontakt pod numerem 61 646 33 44 (infolinia czynna w godz. 7:30 -20:00, w dni powszednie). Inną możliwością jest użycie kodów QR. Te znajdują się przy wejściach do budynków urzędu. Wizytę można umówić także przez bezpłatną aplikację Smart City Poznań.
Obsługa klientów Wydziału Finansowego przy ul. Libelta 16/20 i ul. 28 Czerwca 1956 r. 404 nadal pozostaje zawieszona.
Przypominamy, że w budynku przy ul. Gronowej 22a bezpośrednio obsługiwani są także klienci Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych (wyłącznie w zakresie rejestracji pojazdów i prawa jazdy oraz po uprzedniej rezerwacji wizyty). Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska nie prowadzi w tej lokalizacji regularnej obsług klienta. Przyjmowane są jedynie osoby w wyjątkowych przypadkach i po wcześniejszym umówieniu na wizytę. Z urzędnikami wydziału można kontaktować się pod numerem 61 878 40 53, mailowo (kos@um.poznan.pl), poprzez ePUAP, a także pocztą tradycyjną. Ponadto przy wejściu do budynku wystawiona jest skrzynka podawcza, w której można zostawiać dokumenty.
Załatw sprawy zdalnie
Urzędnicy w dalszym ciągu zachęcają do załatwiania spraw drogą elektroniczną. W ten sposób można zrealizować wiele sprawy z zakresu działalności Wydziału Finansowego. Są to:
- Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
- Podatek od nieruchomości od osób prawnych
- Podatek rolny
- Podatek leśny
- Podatek od środków transportowych
- Pełnomocnictwo w sprawach podatkowych
- Ulgi w spłacie podatków i opłat lokalnych,
- Ulgi w spłacie mandatów wystawianych przez Straż Miejską Miasta Poznania, kosztów upomnienia i egzekucyjnych, kar porządkowych
- Wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis dla zakładów pracy chronionej
- Wydawanie zaświadczeń w podatkach i opłatach lokalnych
- Opłata skarbowa
Z urzędnikami Wydziału Finansowego można kontaktować się także telefonicznie, pocztą tradycyjną oraz poprzez ePUAP.
Aktualne informacje dotyczące funkcjonowania Urzędu Miasta Poznania w czasie pandemii, w tym dane kontaktowe do poszczególnych wydziałów, można znaleźć w artykule Jak załatwić sprawy w urzędzie - najważniejsze informacje.
JZ