We wrześniu gotowe i dostępne będą też obie jezdnie ulicy oraz chodniki, jednak z wyłączeniem krótkiego odcinka między ul. Spychalskiego a 28 Czerwca 1956 r., gdzie na jezdni w stronę centrum wystąpiła konieczność przebudowy kanału telekomunikacyjnego. Wykonawca dołoży wszelkich starań, by również te prace zakończyły się w możliwie najkrótszym czasie.
Po zakończeniu prac na ul. Wierzbięcice przebudowywany zostanie węzeł rozjazdowy u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku oraz rozpoczną się roboty nie wymagające wyłączenia ruchu tramwajowego na ul. 28 Czerwca 1956 roku. Po zakończeniu przebudowy węzła ruch tramwajów na tej ulicy zostanie wyłączony i prowadzone będą pozostałe prace związane z jej modernizacją, do skrzyżowania z ulicami Kilińskiego i Krzyżową. Koniec wszystkich robót zaplanowano na wiosnę 2022 roku.
Za sprawą tej inwestycji poprawi się efektywność komunikacji zbiorowej. Dzięki wydzieleniu torowiska tramwaje nie będą już blokowane przez samochody. Będzie ono generowało znacznie mniej hałasu niż przed przebudową. Pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych przystanków wiedeńskich przy ul. św. Czesława i zintegrowanego węzła przesiadkowego przy rynku Wildeckim. Po obu stronach torowiska powstaje jezdnia z nową nawierzchnią, uwzględniająca także ruch rowerowy. Piesi do dyspozycji będą mieli nowe chodniki. Prace obejmują też infrastrukturę oświetleniową, deszczową, wodociągową, gazową, elektryczną i ciepłowniczą.
PIM