Indywidualny numer rachunku bankowego do wpłaty za gospodarowanie odpadami każdy zainteresowany otrzyma w zależności od sposobu złożenia deklaracji za odpady:
- za pośrednictwem skrzynki ePUAP - gdy deklaracja wpłynęła elektronicznie poprzez przyjazne-deklaracje lub
- drogą pocztową za potwierdzeniem odbioru - gdy deklaracja wysłana została pocztą lub przyniesiona osobiście.
Dla nieruchomości zamieszkanych i niezamieszkanych pierwszy termin płatności to 15 stycznia. W przypadku nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowe termin płatności to 15 czerwca 2022 r. (opłata jednorazowa).
Jeżeli ktoś nie otrzyma indywidualnego numeru konta do 13 stycznia br. to opłaty należy dokonać na ogólny rachunek bankowy:
62 1020 4027 0000 1302 1697 6010
Wpłacając na ten numer rachunku w tytule opłaty należy wpisać: Opłata za odpady, imię, nazwisko i PESEL lub nazwę firmy i NIP oraz adres nieruchomości. Należy dokładnie opisać wpłatę, żeby mogła zostać prawidłowo zaksięgowana.
Odbiorca przelewu:
Urząd Miasta Poznania, Wydział Podatków i Opłat,
ul. Słowackiego 22, 60-823 Poznań
Ważne! Po otrzymaniu indywidualnego numer rachunku bankowego kolejne wpłaty należy dokonać już na niego.
Należy zapłacić:
- kwotę wynikającą z deklaracji bez zaokrągleń,
- co miesiąc, bez wezwania,
- z góry do 15. każdego miesiąca,
- do 15 czerwca danego roku opłatę ryczałtową.
W przypadku złożenia kilka deklaracji, należy zrobić jeden przelew.
Wpłaty:
- przelewem za pośrednictwem bankowości elektronicznej,
- bez prowizji we wszystkich oddziałach PKO BANK POLSKI S.A. zlokalizowanych na terenie Poznania, z wyłączeniem agencji (wykaz oddziałów banku na stronie internetowej www.pkobp.pl/poi/).
Wpłacając na indywidualny numer rachunku należy wpisać - tytuł opłaty: Opłata za odpady.
Terminy płatności:
- 15. dzień każdego miesiąca z góry, dot. nieruchomości zamieszkanych i niezamieszkanych.
- 15 czerwca dot. nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowe - opłata jednorazowa.