- Prace były prowadzone zarówno na tych głównych drogach, po których jeżdżą dziennie dziesiątki tysięcy samochodów - jak Warszawska, Krzywoustego, czy Wołczyńska - ale też na ulicach lokalnych, ważnych dla mieszkańców danego osiedla, czyli między innymi na Saperskiej, Inowrocławskiej, Filipińskiej, Sławomira, Kartuskiej, czy wyjeździe z osiedla Pomet. Dzięki tym działaniom poprawił się nie tylko komfort, ale również bezpieczeństwo - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Część z wykonanych prac, ze względu na swój zakres, prowadzona była etapami. Tak przebiegały m.in. na ul. Warszawskiej, gdzie najpierw remont odbywał się w rejonie Zielińca (fabryki VW), a następnie na wysokości osiedla Warszawskiego. Była to także kontynuacja robót z poprzednich lat.
Niektóre z prac połączone były z remontami chodników, co miało miejsce dla przykładu na ul. Rolnej i Rynkowej. W przypadku ul. gen Maczka jezdnia oraz chodnik były z kolei remontowane w różnym czasie.
W 2020 odbywał się remont ul. Krzywoustego na części wyjazdowej z Poznania w okolicach Kinepolis. W tym roku te naprawy będą kontynuowane.
Oprócz podniesienia komfortu i bezpieczeństwa prowadzone na jezdniach prace pozytywnie wpływają na poprawę estetyki poznańskich ulic. Przykładem może być ul. Rynkowa, dochodząca do Starego Rynku, która została kompleksowo przebudowana, czy ul. Garbary, gdzie ułożona została nawierzchnia, wyznaczono buspas, pojawiła się zieleń i ławki. Podobne kompleksowe zmiany zaszły na ul. Jeżyckiej i Poznańskiej. Ulice zyskały nie tylko nową nawierzchnię jezdni, ale także zmieniła się tam organizacja ruchu i pojawiła się mała architektura oraz zieleń.
Łącznie w 2020 roku naprawiono nawierzchnię 21 kilometrów dróg o powierzchni ponad 108 tysięcy metrów kwadratowych. To prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej, kiedy wyremontowano ich na długości 12 kilometrów.
RB, ZDM