Od grudnia 2020 roku poznaniakom w kontaktach z miastem pomaga voicebot, czyli wirtualny pracownik, którego zadaniem jest zrozumienie intencji klienta i przekierowanie go w jak najkrótszym czasie do właściwego konsultanta. Można go usłyszeć dzwoniąc pod numer miejskiej infolinii 61 646 33 44.
Od inauguracji wirtualna asystentka obsłużyła blisko 160 000 połączeń. Najwięcej dotyczyło spraw z zakresu Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych oraz Poznańskiego Centrum Świadczeń. Co więcej, voicebot potrafi także samodzielnie odpowiadać na niektóre pytania o wypłaty świadczeń w PCŚ. Od początku funkcjonowanie usługi udzielił ok. 12 000 informacji.
Drugim innowacyjnym narzędziem, jakim dysponuje Biuro Poznań Kontakt jest chatbot, z którego mieszkańcy mogą korzystać od maja 2020 roku. Jego największym atutem jest dostępność 7 dni w tygodniu, całą dobę.
Najczęściej zadawanymi pytaniami w rozmowie z chatbotem są sprawy związane z koronawirusem, w tym szczepienia przeciw COVID-19. Zaletą wirtualnego pracownika jest szeroki zakres udzielanych informacji dotyczących spraw urzędowych. Z chatbotem można porozmawiać na stronie głównej Poznań Kontakt oraz Wydziału Gospodarki Komunalnej.
Za wdrażanie i rozwój botów odpowiedzialne jest Biuro Poznań Kontakt, które już od nowego roku ma w planach zatrudnienie kolejnego wirtualnego pracownika. Jego zadaniem będzie rezerwowanie wizyt.