Dzień Bota

Grafika przedstawia robota i komputer. - grafika rozmowy
Dzień Bota.
Dzień Bota

10 grudnia jest wyjątkowym dniem dla Biura Poznań Kontakt, to właśnie tam zatrudnieni są wirtualni asystenci, którzy tego dnia obchodzą swoje święto.

Od grudnia 2020 roku poznaniakom w kontaktach z miastem pomaga voicebot, czyli wirtualny pracownik, którego zadaniem jest zrozumienie intencji klienta i przekierowanie go w jak najkrótszym czasie do właściwego konsultanta. Można go usłyszeć dzwoniąc pod numer miejskiej infolinii 61 646 33 44. 

Od inauguracji wirtualna asystentka obsłużyła blisko 160 000 połączeń. Najwięcej dotyczyło spraw z zakresu Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych oraz Poznańskiego Centrum Świadczeń. Co więcej, voicebot potrafi także samodzielnie odpowiadać na niektóre pytania o wypłaty świadczeń w PCŚ. Od początku funkcjonowanie usługi udzielił ok. 12 000 informacji. 

WIDEO

Drugim innowacyjnym narzędziem, jakim dysponuje Biuro Poznań Kontakt jest chatbot, z którego mieszkańcy mogą korzystać od maja 2020 roku. Jego największym atutem jest dostępność 7 dni w tygodniu, całą dobę.

Najczęściej zadawanymi pytaniami w rozmowie z chatbotem są sprawy związane z koronawirusem, w tym szczepienia przeciw COVID-19. Zaletą wirtualnego pracownika jest szeroki zakres udzielanych informacji dotyczących spraw urzędowych. Z chatbotem można porozmawiać na stronie głównej Poznań Kontakt oraz Wydziału Gospodarki Komunalnej.

Za wdrażanie i rozwój botów odpowiedzialne jest Biuro Poznań Kontakt, które już od nowego roku ma w planach zatrudnienie kolejnego wirtualnego pracownika. Jego zadaniem będzie rezerwowanie wizyt.