Obecne statuty uchwalono w 2010 roku. Od tego czasu zaszło wiele zmian w prawie m.in. uchwalono Kodeks wyborczy w miejsce ordynacji wyborczej, w czasie poprzedniej kadencji Rady Miasta Poznania zmieniono Statut Miasta Poznania, wielokrotnie zmieniono ustawę o samorządzie gminnym.
Konsultacje mają na celu poznanie opinii oraz uwag mieszkańców co do projektu statutu osiedla, na którym mieszkają.
Konsultacje zostaną przeprowadzone w formie zbierania pisemnych opinii, propozycji i uwag do projektów statutów, z wykorzystaniem odpowiedniego formularza, poprzez:
1) wiadomości wysłane pocztą elektroniczną na adres: konsultacje_osiedla@um.poznan.pl;
2) pocztę tradycyjną na adres: Urząd Miasta Poznania, Wydział Wspierania Jednostek Pomocniczych Miasta, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, bądź dostarczonych osobiście do urzędu.
W załącznikach dostępnych na poznan.pl można znaleźć:
- zarządzenie Prezydenta Miasta Poznania ws. konsultacji z mieszkańcami,
- projekt uchwał Rady Miasta Poznania ws. nadania statutów,
- formularz do zgłaszania propozycji i uwag,
- prezentację dotyczącą funkcjonowania jednostek pomocniczych - osiedli oraz prezentację dotyczącą projektowanych zapisów ich statutów,
- objaśnienie planowanych zapisów nowych statutów.
Więcej informacji znajduje się na stronie poznan.pl.