Kolejowa obwodnica Poznania

Na zdjęciu grupa mężczyzn w garniturach trzymająca planszę z "czekiem" - grafika rozmowy
Miasto Poznań otrzyma blisko 6,3 mln zł z WRPO 2014+ na przygotowanie dokumentacji projektowej dla budowy 8 zintegrowanych węzłów przesiadkowych
Kolejowa obwodnica Poznania

Kolejowa obwodnica Poznania już za kilka lat może zrewolucjonizować poruszanie się po stolicy Wielkopolski i przyległych do niej gminach. Wszystko dzięki budowie 8 zintegrowanych węzłów przesiadkowych, rozmieszczonych wzdłuż północnej, kolejowej i towarowej obwodnicy miasta. 

Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego oraz Mariusz Wiśniewski, Zastępca Prezydenta Miasta Poznania, w obecności Wojciecha Jankowiaka, Wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego 6 czerwca podpisali umowę na dofinansowanie ze środków unijnych z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020 (WRPO 2014+) projektu "Integracja węzłów na północnej obwodnicy towarowej M. Poznania z miejskim transportem zbiorowym - dokumentacja".

- To ważna decyzja dla podniesienia oferty obsługi transportowej mieszkańców północnej i wschodniej części Poznania oraz sąsiednich gmin - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Miasta. - To także dodatkowa szansa, by nie wjeżdżać do miasta samochodem i nie generować korków. 

Podpisana umowa dotyczy dokumentacji. Decyzją Zarządu Województwa Wielkopolskiego Miasto Poznań otrzyma blisko 6,3 mln zł z WRPO 2014+ (łączna wartość projektu to ponad 8 mln zł) na przygotowanie dokumentacji projektowej dla budowy 8 zintegrowanych węzłów przesiadkowych, rozmieszczonych wzdłuż północnej, kolejowej (towarowej) obwodnicy Poznania, w sąsiedztwie nowo projektowanych osobowych przystanków kolejowych w następujących lokalizacjach: Poznań Franowo, Poznań Kobylepole, Poznań Zieliniec, Poznań Koziegłowy, Poznań Naramowice, Poznań Piątkowo, Poznań Suchy Las, Swarzędz Nowa Wieś. Przystanki kolejowe ma wybudować PKP PLK.

Poznańska Kolej Metropolitalna spowodowała, że w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych powstały 42 punkty przesiadkowe na terenie przylegającym do Miasta Poznania. Można zostawić tam samochód, rower, motocykl. 

Budowa kolejowej obwodnicy Poznania to kolejny projekt, który pozwoli postawić na zeroemisyjny transport w naszym regionie. Miasto realizuje go w partnerstwie z gminami Swarzędz, Suchy Las, Czerwonak oraz powiatem poznańskim.

AW