Rowerem na Naramowice

Galeria zdjęć z budowy trasy na Naramowice - grafika rozmowy
Oprócz budowy trasy tramwajowej na Naramowice powstaje także infrastruktura rowerowa fot. PIM
Rowerem na Naramowice

Oprócz budowy trasy tramwajowej na Naramowice powstaje także infrastruktura rowerowa. Nowe trasy, wiaty, stojaki oraz systemy liczące rowerzystów powstają wzdłuż torowiska i są ważnym elementem całego układu komunikacyjnego. W tym tygodniu rozpoczęły się prace polegające na układaniu kolejnych nawierzchni dróg rowerowych między ul. Lechicką a ul. Błażeja, gdzie będzie tramwajowy przystanek końcowy.

- Zimą wykonawca wybudował większość chodników i konstrukcji dróg rowerowych, teraz warunki atmosferyczne pozwalają już na układanie nawierzchni. Wcześniej na Naramowicach brakowało infrastruktury rowerowej. Dzięki całej inwestycji przybędzie w sumie osiem kilometrów dróg dla tego ekologicznego środka transportu. W połączeniu z trasą tramwajową, nowymi drogami i chodnikami, mieszkańcy tej części Poznania zyskają kompleksową sieć infrastruktury - mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.

FILM

Prace związane z wykończeniem nawierzchni dróg rowerowych toczą się wzdłuż torowiska tramwajowego oraz al. Praw Kobiet, na odcinku między ul. Lechicką a ul. Błażeja. Nowa infrastruktura jest już do dyspozycji rowerzystów na fragmencie biegnącym przez Winogrady, czyli wzdłuż praktycznie całej uruchomionej w ubiegłym roku trasy tramwajowej, między pętlą Wilczak a ul. Lechicką. Powstały tam dwa kilometry dróg rowerowych z odpowiednio oznakowanymi przejazdami przez jezdnię lub torowisko.

Podobnie jak wzdłuż oddanych już do użytku fragmentów dróg rowerowych, na pozostałych także zamontowana zostanie mała architektura. Co ok. 50 metrów wyznaczane są tzw. miejsca odpoczynku, czyli ławka ze stojakiem rowerowym. Większe parkingi dla rowerów przewidziane są przy przystankach komunikacji miejskiej, część z nich będzie zadaszona. Tam, gdzie jest to konieczne, zwłaszcza na dużych skrzyżowaniach i przejazdach przez torowisko, powstaje sygnalizacja świetlna dla rowerzystów. Nowe drogi nie będą miały krawężników przy zjazdach na jezdnię, by komfort podróży tym środkiem transportu był możliwie wysoki. Wzdłuż tras powstają chodniki, przybędzie także zieleni.

Udostępnienie wszystkich dróg rowerowych planowane jest wspólnie z zakończeniem całej inwestycji, co przewidziane jest na jesień bieżącego roku. Natomiast już w kwietniu uruchomiona zostanie trasa tramwajowa do ul. Błażeja. 

PIM