- W lipcu ubiegłego roku zamontowaliśmy totupoint nad drzwiami wejściowymi do budynku, w którym znajduje się jedna z lokalizacji MOPR: przy ulicy Sienkiewicza 22, gdzie mieści się także Sekcja do spraw Rehabilitacji Społecznej Osób Niepełnosprawnych - mówi Piotr Czajka, zastępca dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu. - Ułatwia on osobom z dysfunkcją wzroku wejście do budynku i dotarcie do naszych pracowników.
Urządzenie przekazuje komunikat, który jest odczytywany przez aplikację na smartfonie czy tablecie osoby z niepełnosprawnością wzroku. Dzięki temu uzyskuje ona szczegółową informację, dotyczącą wejścia do filii MOPR. Dowiaduje się, że są schody (5 stopni), gdzie znajduje się podjazd dla wózków, co jest za drzwiami w holu. Kolejne komunikaty prowadzą taką osobę aż do punktu obsługi klienta MOPR.
- Wkrótce przed wejściem do siedziby głównej MOPR przy Cześnikowskiej oraz przed budynkiem przy Sienkiewicza zostaną zamontowane tablice informacyjne z nazwą urzędu i godzinami otwarcia w języku Braille'a - zapowiada Anna Krakowska, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu. - Dla tych lokalizacji kupiliśmy także pętle indukcyjne. W Sekcji do spraw Rehabilitacji Społecznej Osób Niepełnosprawnych przy ul. Sienkiewicza pętla już jest, druga stanie w punkcie obsługi klienta przy ul. Cześnikowskiej.
Pętla indukcyjna to urządzenie, które pomaga osobom z niepełnosprawnością słuchu, korzystającym z aparatów słuchowych lub implantów, lepiej słyszeć. Wytwarza ona pole magnetyczne, które oddziałuje na aparat i niweluje wszelkie zakłócenia - hałas, szum, szmery - z otoczenia. Obecnie dodatkową przeszkodą w słyszeniu są maseczki - dzięki pętli indukcyjnej osoba słabosłysząca bez problemu rozumie to co się do niej mówi.
Wiosną tego roku, gdy tylko pogoda będzie sprzyjająca, przed budynkiem przy ulicy Sienkiewicza 22, w którym mieści się jeżycka filia oraz kilka działów MOPR, Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu wydzieli miejsce postojowe dla klientów z niepełnosprawnościami.
MOPR/AW