Wraz z wyłączeniem ul. 28 Czerwca 1956 r. na przebudowywanym odcinku, zamknięte zostaną skrzyżowania z ulicami: Przemysłową, Sikorskiego oraz św. Jerzego - będzie można na nich jedynie zawrócić. Dodatkowo nieprzejezdna będzie jezdnia węzła rozjazdowego u zbiegu ul. 28 Czerwca 1956 r. z ulicami Wierzbięcice oraz Górna Wilda, mimo że wykonawca starał się pierwotnie udrożnić ten przejazd już od 13 grudnia. Na łuku ul. Wierzbięcice i Górna Wilda będą jeździły tramwaje, jednak kierowcy jadący ulicami Wierzbięcice oraz Górna Wilda przed wjazdem na to skrzyżowanie będą musieli zawrócić. Od ul. Spychalskiego będą to ulice bez przejazdu, do czasu likwidacji tymczasowego torowiska łuku ulic Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. i ułożenia docelowych rozjazdów tramwajowych.
Objazd wschodnią częścią Wildy wytyczony zostanie ulicami Czajczą, Dolna Wilda i Chłapowskiego dla jadących w stronę Dębca (na ul. Chłapowskiego obowiązywał będzie jeden kierunek ruchu), a w przeciwną stronę (centrum miasta) przez ulice: Krzyżową, na której będzie obowiązywał jeden kierunek ruchu, i Dolna Wilda. Alternatywą są objazdy w zachodniej części, które biegną ulicami Przemysłową, Bergera, Roboczą i Fabryczną, a także Prądzyńskiego i Czarnieckiego.
Dwukierunkowa ulica Czajcza od ul. Powstańczej w kierunku Wierzbięcic będzie ulicą bez przejazdu, podobnie jak jednokierunkowy, nie objęty remontem odcinek ul. Wierzbięcice w kierunku ul. Górna Wilda. Od 13 grudnia z ul. św. Jerzego, która od ul. Wierzbięcice do 28 Czerwca 1956 r. również stanie się ulicą bez przejazdu, będzie można skręcić w ul. Wierzbięcice, by dalej kontynuować jazdę ul. Czajczą. Ponadto wprowadzony zostanie zakaz zatrzymywania się i postoju na ul. św. Jerzego, na odcinku od ul. 28 Czerwca 1956 r. do ul. Wierzbięcice, oraz na ul. Sikorskiego, na odcinku od 28 Czerwca 1956 r. do Prądzyńskiego, który to odcinek stanie się ulicą bez przejazdu.
W czasie prowadzenia prac obowiązkiem wykonawcy inwestycji będzie zapewnienie tzw. drogi życia dla pojazdów służb ratowniczych. Do dyspozycji pieszych będą tymczasowe przejścia umożliwiające bezpieczne dojście do posesji.
Wprowadzone ograniczenia pozwolą przeprowadzić planowane prace instalacyjne (związane z wykopami) oraz torowe w możliwie najkrótszym czasie. Wykonawca robót - na podstawie doświadczeń z ul. Wierzbięcice - wskazuje, że pozostawienie ruchu samochodowego wydłużyłoby czas prac i związanych z nimi utrudnień nawet dwukrotnie.
Prosimy o zachowanie ostrożności w rejonie prowadzonych prac i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie.
PIM