- Przystępujemy do odbiorów końcowych inwestycji. Przebudowany odcinek zyskał nową nawierzchnię, co zdecydowanie zwiększy komfort przejazdu rowerem czy też spaceru. Użytkownicy będą również czuć się bezpieczniej dzięki nowemu oświetleniu i monitoringowi. Wartostrada cieszy się dużym powodzeniem wśród poznaniaków, dlatego z przyjemnością kończymy kolejną inwestycję wzbogacającą infrastrukturę nad Wartą. Jednocześnie trwają prace projektowe związane z budową połączenia Wartostrady z ul. Hetmańską, po południowej stronie mostu Przemysła I - mówi Justyna Litka, prezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Przebudowana trasa pieszo-rowerowa znajduje się na wale przeciwpowodziowym rzeki, biegnie również i przez Park nad Wartą. Liczy ok. 1,8 km, a szerokości - ok. 6 m. Na całej długości wprowadzono podział na część pieszą i rowerową (po 3 metry). Priorytetem przy modernizacji było również zachowanie w jak najszerszym możliwym zakresie zieleni, a w szczególności drzew. Trasa jest wyposażona w małą architekturę, taką jak ławki, stojaki rowerowe i kosze na śmieci.
Popularna trasa dla pieszych i rowerzystów nad Wartą w ostatnich latach znacząco się wydłużyła. Pod koniec ubiegłego roku powstał łacznik umożliwiający zjazd na Wartostradę z mostu Bolesława Chrobrego, czyli od ul. Estkowskiego do rejonu zaplecza przystani w Starym Porcie. Połączył się tam z odcinkiem pomiędzy mostem Bolesława Chrobrego a ul. Czartoria. Wcześniej zakończyła się budowa ok. półkilometrowego fragmentu łączącego okolice wiaduktu kolejowego z mostem Mieszka I, którym można dojść lub dojechać do tarasu przy Bramie Poznania ICHOT. Od marca 2020 r. do dyspozycji użytkowników jest również nowy, 1,3-kilometrowy odcinek pomiędzy mostem Królowej Jadwigi a schodami i pochylnią przy parku w Starym Korycie Warty.
Procedura odbiorowa podsumowująca cały zakres zadania realizowanego w latach 2019-2020 pod nazwą "Budowa Wartostrady pieszo-rowerowej w Poznaniu wraz z oświetleniem, monitoringiem wizyjnym oraz małą architekturą" zakończyła się w ubiegłym roku. Roboty obejmowały nie tylko budowę nowych odcinków od mostu Królowej Jadwigi do parku w Starym Korycie Warty, pomiędzy ul. Czartoria i Chwaliszewo oraz przy Bramie Poznania, ale również wyposażenie starszych fragmentów Wartostrady w monitoring, oświetlenie i małą architekturę. Powstały także trzy parkingi rowerowe: przy moście Rocha, moście Chrobrego oraz na dworcu PKP Garbary, a także urządzenia do zliczania rowerzystów korzystających z nadrzecznej trasy.
PIM