Pierwszy z projektów zakłada modernizację nawierzchni w tunelach oraz zniszczonych ramp wokół węzła PST. Jego celem jest ułatwienie codziennego poruszania się mieszkańców osiedli położonych na zachód od trasy PST, a także dojazdu rowerem do przystanków komunikacji miejskiej, stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego oraz trasy rowerowej prowadzącej do centrum wzdłuż ul. Szeligowskiego i Mieszka I. Zakończenie robót budowlanych nastąpi w połowie października.
Druga inwestycja to budowa wygodnej trasy rowerowej i chodnika przy ul. Szymanowskiego. Dotąd po stronie północnej tej ulicy (od os. Jana III Sobieskiego) nie było chodnika i drogi rowerowej. Piesi poruszali się wydeptanymi ścieżkami. Autorzy projektu PBO zaproponowali budowę drogi dla rowerów oraz brakującego chodnika. Nowa infrastruktura powstanie na odcinku ponad 750 metrów. Przy skrzyżowaniu ul. Szymanowskiego i Smoleńskiej zrealizowane zostaną przejazdy rowerowe. Przejście dla pieszych przez ul. Szymanowskiego zyska nowy, większy azyl.
Prace będzie prowadził wykonawca wybrany w postępowaniu ogłoszonym w czerwcu przez Poznańskie Inwestycje Miejskie. Koszt prac wyniesie ponad 1,9 miliona złotych.
RB, ZDM