Trasa tramwajowa w ulicy Ratajczaka projektowana jest w tzw. "cichej technologii" zakładającej tłumienie drgań i hałasu w dwojaki sposób: zarówno poprzez montowanie maty antywibracyjne, jak i wypełnienie torowiska masą poliuretanową. Zakładany jest także montaż cichej nawierzchni na jezdniach.
Zastosowanie wspomnianej technologii, ograniczenie ruchu samochodów i zastosowanie cichej nawierzchni zapewnią komfort akustyczny okolicznym mieszkańcom. Hałas powodowany przez ruch uliczny po zakończeniu inwestycji będzie mniejszy niż dziś, mimo wprowadzenia w ulicy tramwaju.
Wykonana ekspertyza składać się będzie z części diagnostycznej - pomiarowej i analitycznej - oceniającej uzyskane dane i wyniki w kontekście opracowywanej dokumentacji projektowej dla tego zadania.
Przedstawiciele wrocławskiej firmy KOMES sp. z o.o., która dokonywać będzie na zlecenie Miasta pomiarów w dniach od 8 do 12 lutego, instalować będą urządzenia pomiarowe w budynkach użyteczności publicznej i budynkach mieszkalnych w uzgodnieniu z zarządcami i właścicielami wspomnianych nieruchomości.
Poddawane badaniom i analizie będą budynki pochodzące z różnych okresów i znajdujące się w różnym stanie technicznym. Pozwoli to uzyskać wymierne dane wyjściowe. Badania realizowane są we współpracy z Głównym Instytutem Górnictwa w Katowicach oraz firmą METRIS.
Prosimy mieszkańców o zrozumienie i okazanie życzliwości inżynierom prowadzącym pomiary. Osoby wykonujące pomiary dysponować będą zaświadczeniem wystawionym przez Urząd Miasta Poznania potwierdzającym wykonywanie wspomnianej usługi na rzecz Miasta.
Pomiary będą wykonywane w następujących nieruchomościach:
- budynek Arkadii,
- kamienice przy ul. Ratajczaka: 1, 3, 11-17, 21, 31, 39,
- nowa część Biblioteki Uniwersyteckiej,
- kamienica przy ul. Ratajczaka 27 - Św. Marcin 33,
- budynek Wyższej Szkoły Bankowej,
- nowa część Starego Browaru,
- budynek Domu Żołnierza oraz Teatru Muzycznego,
- budynek Izby Rzemieślniczej.
RB, BKPiRM