Planowane prace polegać będą na wymianie nawierzchni części rowerowej w dwóch tunelach pod ul. Słowiańską i ks. Mieszka I, a także na trzech zjazdach (rampach). Obecnie jest tam kostka, która z perspektywy rowerowej jest mało komfortowa. Po zmianie będzie tu wygodna nawierzchnia bitumiczna. W zakres inwestycji wchodzą rampy po obu stronach ul. ks. Mieszka I - od centrum wraz z łączącym je tunelem, a także ta prowadząca na os. Przyjaźni z tunelem pod wschodnią stroną ul. Słowiańskiej. Prace prowadzone będą także wzdłuż ul. ks. Mieszka I, między przystankiem PST Słowiańska a budowaną drogą rowerową z chodnikiem - w efekcie nowa i istniejąca infrastruktura zostaną połączone. Wprowadzone zostanie także odpowiednie oznakowanie.
Pierwsze prace przygotowawcze rozpoczną się pod koniec bieżącego tygodnia, ale nie będą miały wpływu na organizację ruchu. Natomiast 23 września całkowicie zamknięte zostaną wszystkie trzy wymienione wyżej rampy (po obu stronach ul. ks. Mieszka I - od strony centrum i przy os. Przyjaźni). Zarówno w tunelu południowym, jak i wschodnim zachowana zostanie część przeznaczona dla pieszych, a rowerowa będzie niedostępna.
Obowiązkiem wykonawcy jest zachowanie dojść do przystanków autobusowych i tramwajowych. Będzie więc można skorzystać ze schodów od strony os. Przyjaźni i przejść na przystanek tramwajowy, zapewnione zostanie też dojście od strony ul. Owsianej. Dostęp do przystanku autobusowego Słowiańska w stronę ul. Pułaskiego i dalej do centrum, zostanie zapewniony wygrodzonym fragmentem pasa ruchu ul. ks. Mieszka I. Rowerzyści poruszający się wzdłuż wschodniej strony ul. ks. Mieszka I będą musieli objechać wyłączony z ruchu tunel pod ul. Słowiańską poprzez (jadąc z Piątkowa) os. Przyjaźni, kładkę na wysokości ul. Ozimina, a następnie ul. Starowiejską (od strony centrum odwrotnie). Z uwagi na wyłączenie z ruchu tunelu pod ul. ks. Mieszka I od strony centrum, nie będzie też możliwości wyjazdu rowerem w stronę ul. Piątkowskiej, a także od ul. Piątkowskiej w kierunku os. Przyjaźni. Ze względu na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników, nie należy przejeżdżać rowerem po częściach przeznaczonych dla pieszych. W razie konieczności należy go przeprowadzić.
Kierowcy w rejonie prac muszą liczyć się z ograniczeniem prędkości oraz lokalnymi zawężeniami pasów ruchu. Nie będzie także możliwości skrętu w prawo z ul. ks. Mieszka I na plac przy lokalu gastronomicznym. W rejonie robót należy zachować ostrożność i zwracać uwagę na oznakowanie.
PIM