Zmiany w organizacji ruchu w rejonie ul. Małe Garbary, Wolnica i Solnej [AKTUALIZACJA]

Schemat - grafika rozmowy
Zmiany w organizacji ruchu w rejonie ul. Małe Garbary, Wolnica i Solnej od 15 do 18 marca
Zmiany w organizacji ruchu w rejonie ul. Małe Garbary, Wolnica i Solnej [AKTUALIZACJA]

Wykonawca drogi rowerowej na Starym Mieście przygotowuje się do układania ostatniej warstwy nawierzchni jezdni ul. Małe Garbary, Wolnica i Solnej. Prace wymagają czasowych zmian w organizacji ruchu. Pierwsze zaczną obowiązywać od piątku, 15 marca.

AKTUALIZACJA 18.03.2024 R.

Zmiany zapowiadane na 19 marca (wtorek) ulegną przesunięciu o jeden dzień, - obowiązywać będą w dniach 20-23 marca. Zmiana jest konieczna z uwagi na awarię wytwórni mas bitumicznych oraz warunki atmosferyczne (ujemne temperatury). Od 20 marca należy więc liczyć się z odcinkowym wyłączeniem prawego pasa ruchu ul. Małe Garbary, Wolnica i ul. Solnej w kierunku al. Niepodległości i czasowym zamknięciem skrzyżowań ulic Małe Garbary/Bóżnicza, Małe Garbary/Św. Wojciech, Wolnica/Działowa, Solna/Hejmowskiego. Ze względu na realizowane prace nastąpią również czasowe zmiany lokalizacji przystanków Małe Garbary i Solna. 20 marca (środa) przystanek Małe Garbary na czas prac bitumicznych zostanie tymczasowo przesunięty na ul. Garbary, a 21 marca (czwartek) przystanek Solna będzie przesunięty w obręb skrzyżowania z ul. Hejmowskiego.

_________________________________________________________

W przyszłym tygodniu przewidziane jest ułożenie ostatniej warstwy nawierzchni jezdni wzdłuż powstającej drogi rowerowej. Jest to już możliwe, gdyż wytwórnie mas bitumicznych wracają do produkcji po zimowej przerwie technologicznej. Masa układana będzie na pasie ruchu przylegającym do powstającej drogi rowerowej wzdłuż ul. Małe Garbary, Wolnica i Solnej oraz na pobliskich skrzyżowaniach.

Przygotowania do prac nawierzchniowych prowadzone będą od 15 do 18 marca. Wtedy to na ul. Wolnica oraz na ul. Solnej (na odcinku od ul. Działowej do ul. Hejmowskiego) zostanie zwężony prawy pas ruchu na jezdni w kierunku al. Niepodległości o ok. pół metra. Jest to konieczne z powodu przygotowywania ścieku przykrawężnikowego pod roboty bitumiczne. Mimo zawężenia nadal przejezdne będą dwa pasy ruchu w kierunku al. Niepodległości.

Układanie nawierzchni jezdni rozpocznie się 19 marca (wtorek) i potrwa 4 dni. W trakcie robót zamykany będzie odcinkowo prawy pas ruchu ul. Małe Garbary, Wolnica i ul. Solnej w kierunku al. Niepodległości. Prace bitumiczne będą realizowane fragmentami począwszy od ul. Małe Garbary, następnie ul. Wolnica i ul. Solnej w kierunku al. Niepodległości. Postępować będą stopniowo, dlatego kolejno będą wyłączane z ruchu odcinki pasów jezdni, a udostępniane te już wykonane.

Ponadto na czas układania warstwy ścieralnej prawego pasa ruchu oraz bezpośrednio ok. 4 godziny po ułożeniu nawierzchni, czasowo nieprzejezdne będą skrzyżowania ulic: Małe Garbary/Bóżnicza, Małe Garbary/Św. Wojciech, Wolnica/Działowa, Solna/Hejmowskiego. Wprowadzone zostaną wówczas objazdy.  Bezpośrednio przy tych skrzyżowaniach będą osoby kierujące ruchem, informujące o aktualnych objazdach. Wstępnie przyjmuje się, że codziennie będzie zamknięte inne skrzyżowanie począwszy od ul. Małe Garbary/Bóżnicza i następnie kolejno w stronę al. Niepodległości, przy czym założenie to może ulec zmianie ze względu na dynamikę prac.

Podczas prac konieczne będą również czasowe zmiany w lokalizacji przystanków autobusowych Małe Garbary i Solna. 19 marca przystanek Małe Garbary zostanie przesunięty na ul. Garbary w czasie prac bitumicznych. Z kolei 20 marca przystanek Solna będzie działał w rejonie skrzyżowania z ul. Hejmowskiego. Przy wspomnianych lokalizacjach dotychczasowych przystanków autobusowych będą dyżurowały osoby informujące o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej z ramienia wykonawcy.

W rejonie prac należy zachować szczególną ostrożność  i stosować się do poleceń osób kierujących ruchem. W efekcie robót na prawym pasie ul. Małe Garbary, Wolnica i Solnej kierowcy zyskają nową, równą nawierzchnię. W kolejnych krokach przewidziane jest układanie masy bitumicznej na nowej drodze rowerowej.

PIM