Zmiana dotycząca pieszych wprowadzona zostanie 9 października. Z uwagi na prace związane z sygnalizacją świetlną, zamknięty zostanie odcinek chodnika po zachodniej stronie ul. Naramowickiej między ul. Bolka i nieruchomością nr 215. W tym czasie możliwe będzie jedynie dojście do poszczególnych posesji. Pozostałe elementy organizacji ruchu w okolicy się nie zmienią, chodnik znów będzie dostępny po około tygodniu.
Od 4 października tymczasowy przystanek końcowy trasy na Naramowice znajduje się już nie przy ul. Włodarskiej, a przed ul. Lechicką. Wydłużenie trasy zostało wprowadzone m.in. z myślą o zminimalizowaniu utrudnień wynikających z planowej organizacji ruchu na ul. Lechickiej i zmian tras linii autobusowych.
Te w rejonie powstającego węzła Lechicka/Naramowicka wprowadzone zostaną w nocy z 8 na 9 października. Rozpocznie się wtedy przebudowa obecnego wyjazdu z Naramowic na ul. Lechicką, w pobliżu stacji paliw. Z tego względu na ul. Lechickiej między ul. Murawa i Naramowicką wprowadzony zostanie ruch wahadłowy. Równolegle całkowicie otwarta zostanie północna łącznica węzła, która będzie alternatywną drogą w kierunku ul. Murawa dla samochodów jadących od mostu Lecha. Takie rozwiązanie pozwoli również na likwidację objazdu przez ul. Dworską i Karpią. Kierowcy jadący od strony mostu Lecha kierowani będą przez rondo przy ul. Dworskiej, dalej północną łącznicą węzła do tzw. ul. Nowej Naramowickiej (wkrótce obowiązywać będzie nazwa aleja Praw Kobiet), a następnie do ul. Łużyckiej i Naramowickiej. Wyjazd z rejonu ul. Karpiej i Dworskiej tym samym będzie możliwy w kierunku ul. Sarmackiej oraz węzła przez rondo przy ul. Dworskiej.
W dalszym ciągu ul. Naramowicka od ul. Lechickiej do ul. Włodarskiej będzie jednokierunkowa (w stronę centrum). Ul. Murawa pozostaje dwukierunkowa, nadal jadący od ronda Solidarności nie będą mogli skręcić w lewo w kierunku ul. Umultowskiej.
Alternatywą dla kierowców chcących uniknąć przejazdu przez odcinek ul. Lechickiej objęty wahadłową organizacją ruchu, jest w przypadku samochodów osobowych ul. Serbska. Dalej należy kierować się do Al. Solidarności i ul. Witosa, by następnie powrócić na ul. Lechicką lub kontynuować jazdę ul. Lutycką. Pojazdy ciężarowe jako alternatywną drogę mogą wykorzystać ciąg ulic: Hlonda, Podwale, Jana Pawła II, Baraniaka, Chartowo, Żegrze, Hetmańska, Reymonta, Przybyszewskiego, Żeromskiego, Niestachowska, Witosa i wrócić na ul. Lechicką lub kontynuować jazdę ul. Lutycką.
Organizacja ruchu będzie miała również wpływ na kursowanie autobusów, szczegóły na stronie Zarządu Transportu Miejskiego. Pasażerowie będą mogli dojechać do ul. Lechickiej tramwajem, przejść w rejon stacji energetycznej przy ul. Lechickiej i wsiąść do autobusów jadących w kierunku Naramowic. W kierunku centrum najbardziej optymalnym miejscem na przesiadkę z autobusów do tramwaju będzie przystanek Serbska. Zmiany dotyczące pieszych oraz rowerzystów są związane wyłącznie z rejonem nowego przystanku tramwajowego i nie będą powodować utrudnień.
Również 9 października zmieni się organizacja ruchu w rejonie ulic Łużyckiej, tzw. Nowej Naramowickiej, Naramowickiej i Sarmackiej. Na wschodniej jezdni tzw. ul. Nowej Naramowickiej zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy, czyli kierowcy poruszający w stronę ul. Lechickiej nie będą musieli jechać przez ul. Naramowicką. Zmieni się także pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu ulic Naramowicka/Sarmacka/Karpia - uprzywilejowany zostanie ruch w relacji Sarmacka-Naramowicka. Skrzyżowanie ul. Nowej Naramowickiej i Sarmackiej stanie się skrzyżowaniem czterowlotowym, ale w dalszym ciągu będzie wyłączona jezdnia zachodnia ul. Nowej Naramowickiej na odcinku od Łużyckiej do Sarmackiej. Sygnalizacja świetlna pozostanie wyłączona, dlatego prosimy o zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie.
Obowiązująca od 9 października organizacja ruchu pozwoli na przebudowę sieci uzbrojenia podziemnego oraz budowę kolejnych elementów docelowego układu węzła. Zmiany wprowadzane są na ok. trzy miesiące, z uwagi na zbliżającą się zimę ten czas może ulec wydłużeniu. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie prac i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie.
RB, PIM, ZTM