Spółka wychodzi naprzeciw potrzebom mieszkańców - stworzyła specjalną stronę internetową poświęconą zgłoszeniom usterek i awarii w miejskich nieruchomościach: zgloszenia.zkzl.poznan.pl. Strona jest intuicyjna i łatwo się po niej poruszać. Na wstępie należy wybrać, czego dotyczy usterka. Do wyboru są cztery rozwiązania: lokal, budynek, plac zabaw i grunty sąsiadujące z nieruchomością. Następnie trzeba wpisać adres, który po wpisaniu pierwszych liter jest rozwijany w domyślnej liście. Dzięki temu precyzyjnie można wskazać konkretną nieruchomość. W kolejnym kroku użytkownik wybiera kategorię usterki. Dzięki tej funkcjonalności pracownicy spółki będą mogli precyzyjniej skierować naprawę do konkretnych firm, świadczących usługi z danej branży. Strona umożliwia również doprecyzowanie zgłoszenia o konkretny problem. Opcjonalnie można uzupełnić zgłoszenie o opis oraz dołączyć załączniki w postaci zdjęć lub dokumentów.
Nową funkcjonalność można znaleźć na stronie internetowej ZKZL pod hasłem "Zgłoś awarię". Cały czas obowiązują też inne formy zgłoszenia - czyli kontakt telefoniczny z terenowymi Punktami Obsługi Klienta w godzinach funkcjonowania spółki oraz kontakt z Pogotowiem Technicznym w pozostałych godzinach lub w weekendy.
Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych konsekwentnie wprowadza usprawnienia dla swoich najemców. Wiele projektów zostało przeniesionych online - jak np. zapisy na mieszkania w nowej inwestycji przy ul. Opolskiej. Mieszkańcy miejskich nieruchomości mogli zgłosić chęć zamiany swojego "M" i przeprowadzkę na poznańskie Świerczewo przez specjalnie przygotowaną stronę internetową. W kolejnych edycjach programu "Mieszkanie do remontu" chętni do udziału w programie mogą sprawdzić zakres prac, rzuty mieszkań czy zdjęcia w interaktywnym folderze. Dodatkowo można złożyć wniosek online, który jest honorowany w taki sam sposób jak papierowa wersja złożona w Biurze Obsługi Klienta.
ZKZL/AW