Zarząd Lokalnych Zasobów Lokalowych administruje w dużej mierze budynkami z wieloletnią historią, które wymagają napraw. Tylko w ubiegłym roku zlikwidowano blisko 3000 usterek.
To właśnie drobne awarie są często problematyczne dla mieszkańców. ZKZL naprawia je w możliwie najszybszym czasie. Te drobne działania nie rzucają się tak mocno w oczy, jak nowe inwestycje, ale znacząco wpływają na komfort życia lokatorów. Spółka z roku na rok wykonuje więcej prac tego typu i poprawia szybkość ich realizacji.
Tylko w 2022 roku wykonano blisko 3000 napraw w miejskim zasobie. To średnio 250 likwidacji usterek miesięcznie przeprowadzonych przez pracowników spółki i wykonawców działających na zlecenie ZKZL.
Najwięcej, bo ponad 600 z nich, miało charakter stolarsko-ślusarski. Lokatorzy najczęściej borykali się z usterkami okien, drzwi i samozamykaczy. Spółka wykonała również wiele wymian zamków i skrzynek na listy. Drugim obszarem były prace wodno-kanalizacyjne. ZKZL, w ramach 600 zleceń, wymieniała odcinki instalacji i urządzenia pomiarowe. Dużą część zadań stanowiły także naprawy i wymiana logoterm.
Ponad 500 zleceń dotyczyło napraw elektrycznych. Spółka naprawiała domofony, wymieniała instalacje elektryczne i oświetlenie w częściach wspólnych na energooszczędne. Wyróżnić można również prace ogólnobudowlane i gazowe. Blisko 400 zgłoszeń dotyczyło usunięcia skutków zalania, naprawy chodników, a także dostosowania wentylacji w lokalach do obowiązujących norm.
Pracownicy ZKZL często usuwali nieszczelności instalacji gazowej lub sprawdzali jej szczelnośći, a także naprawiali piece dwufunkcyjne.
Coraz sprawniejsze reagowanie na usterki wynika z dodatkowych możliwości kontaktu najemców ze spółką. W ubiegłym roku powstała strona internetowa, na której można sygnalizować awarie. Cały czas lokatorzy ZKZL mogą je również zgłaszać pod specjalnym numerem telefonu - tel. 61 415 88 00. W weekendy zaś mogą korzystać z pomocy Pogotowia Technicznego - tel. 61 415 87 00.
JZ