Zintegrowane Centrum Opieki i Teleopieki - przedłużenie projektu

Na zdjęciu dłonie starszego mężczyzny trzymającego laskę/ fot. pixabay - grafika rozmowy
Zintegrowane Centrum Opieki i Teleopieki obejmuje dwa typy usług: teleopiekę i usługi domowe
Zintegrowane Centrum Opieki i Teleopieki - przedłużenie projektu

Poznańscy seniorzy, seniorki i osoby potrzebujące wsparcia mogą zgłaszać się do projektu teleopieki. Każdy, kto weźmie w nim udział, będzie mógł liczyć na pomoc przez 24 godziny na dobę oraz na bezpłatne usługi specjalistów.

Teleopieka to propozycja dla tych, którzy mieszkają sami lub spędzają w samotności większą część dnia. Mogą z niej skorzystać także osoby w trudnej sytuacji życiowej (np. z powodu niesamodzielności lub niepełnosprawności), potrzebujące wsparcia. 

Projekt jest bezpłatny. Zintegrowane Centrum Opieki i Teleopieki obejmuje dwa typy usług: teleopiekę i usługi domowe.

Teleopieka - kontakt przez całą dobę

Uczestnicy projektu otrzymają prosty w obsłudze aparat telefoniczny oraz bransoletkę z guzikiem alarmowym, dzięki którym będą mogli przez 7 dni w tygodniu, przez całą dobę, kontaktować się z centrum teleopieki. W sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia zestaw ten pozwala łatwo skontaktować się z asystentem, który - jeśli będzie taka potrzeba - może np. wezwać służby ratunkowe. 

Osoby zakwalifikowane do programu mogą korzystać również z tak zwanych połączeń zielonych, czyli rozmów towarzyskich z asystentem, np. jeśli doskwiera im samotność lub potrzebują dodatkowych informacji. Ponadto raz w tygodniu pracownik centrum teleopieki zadzwoni do każdego podopiecznego, by sprawdzić jego stan zdrowia.

Centrum Teleopieki działa 24 godziny na dobę, również w niedziele i święta.

Usługi domowe - pomoc specjalistów

Osoby, które biorą udział w projekcie, mogą także nieodpłatnie skorzystać z usług specjalistów - np. z domowej wizyty pielęgniarki, geriatry, fizjoterapeuty, psychologa oraz uzyskać poradę prawną. Zakres usług ustalany jest z osobistym asystentem na podstawie wywiadu i stworzonego indywidualnego planu opieki i wsparcia. Wszystkie usługi są realizowane w domu podopiecznego lub, ze względu na zagrożenie koronawirusem, telefonicznie.

Wsparcie wolontariuszy jest aktualnie ograniczone ze względów bezpieczeństwa i realizowane jest tylko w wyjątkowych sytuacjach.  

Jak się zapisać?

Do projektu można zgłaszać się telefonicznie, od poniedziałku do piątku w godz. 8 - 16: 

  • Nowe Miasto - tel. 518 301 265, 518 301 215 
  • Wilda - tel. 518 301 525 
  • Jeżyce - tel. 518 301 932 
  • Stare Miasto - tel. 518 301 641 
  • Grunwald - tel. 518 301 796. 

Można też złożyć pisemny wniosek o przydzielenie usługi teleopieki w swojej filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu.

O zakwalifikowaniu się do programu decyduje asystent - pracownik projektu, na podstawie wywiadu z potencjalnym uczestnikiem. Obecnie uczestniczy w nim niemal 700 osób z Poznania.

AW