Teleopieka to propozycja dla tych, którzy mieszkają sami lub spędzają w samotności większą część dnia. Mogą z niej skorzystać także osoby w trudnej sytuacji życiowej (np. z powodu niesamodzielności lub niepełnosprawności), potrzebujące wsparcia.
Teleopieka - kontakt przez całą dobę
Uczestnicy projektu otrzymają prosty w obsłudze aparat telefoniczny oraz bransoletkę z guzikiem alarmowym, dzięki którym będą mogli przez 7 dni w tygodniu, przez całą dobę, kontaktować się z centrum teleopieki. W sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia zestaw ten pozwala łatwo skontaktować się z asystentem, który - jeśli będzie taka potrzeba - może np. wezwać służby ratunkowe.
Osoby zakwalifikowane do programu mogą korzystać również z tak zwanych połączeń zielonych, czyli rozmów towarzyskich z asystentem, np. jeśli doskwiera im samotność lub potrzebują dodatkowych informacji. Ponadto raz w tygodniu pracownik centrum teleopieki zadzwoni do każdego podopiecznego, by sprawdzić jego stan zdrowia.
Centrum Teleopieki działa 24 godziny na dobę, również w niedziele i święta.
Usługi domowe - pomoc specjalistów
Osoby, które biorą udział w projekcie, mogą także nieodpłatnie skorzystać z usług specjalistów - np. z domowej wizyty pielęgniarki, fizjoterapeuty i psychologa.
Do projektu można zgłaszać się telefonicznie, od poniedziałku do piątku w godz. 8 - 16:
- Nowe Miasto - Tel. 518 301 265
- Wilda - Tel. 518 301 525
- Jeżyce - Tel. 518 301 641
- Stare Miasto - Tel. 518 301 215
- Grunwald - Tel. 518 301 796
Projekt finansowany jest z budżetu Miasta Poznania.
AW