Krawiectwo miarowe, artystyczna oprawa książek, renowacja obuwia, pracownia ceramiki czy kaletnictwo - w Poznaniu rzemieślnicy oferujący unikatowe produkty i usługi mogą liczyć na wsparcie w ramach programu "Zaułek Rzemiosła". Obecnie bierze w nim udział 17 zakładów. Ostatnio dołączyła do nich pracownia metaloplastyczno-złotnicza OYCA, która przygotowała dla mieszkańców pokaz rękodzielniczy.
Wydarzenie odbędzie się w sobotę, 17 września w godz. 10:00-17:00 w Galerii Śluza. Podczas pokazu będzie można zobaczyć, jak krok po kroku powstaje wybrany wzór bransolety, wisiora, broszki i pierścionka. Wykorzystane zostaną różne metale, narzędzia i techniki, a chętni będą mieli okazję własnoręcznie spróbować uformować metal, a także szlifować i polerować biżuterię. Wydarzenie jest bezpłatne i otwarte - można do niego dołączyć w dowolnym czasie, nawet podczas jego trwania. Pokaz przeprowadzi Agnieszka Frankowska-Gryza z pracowni OYCA.
Pokaz złotniczy jest jednym z wydarzeń towarzyszących wystawie "Rękodzielni. Opowieści o poznańskim rzemiośle", którą można oglądać w Galerii Śluza do 2 października. Więcej informacji: www.galeriasluza.pl.
Miasto wspiera rzemieślników
"Zaułek Rzemiosła" gromadzi wokół siebie poznańskich rzemieślników od 2017 roku. Głównym celem programu jest wspieranie procesu rewitalizacji i wybranych obszarów Poznania poprzez promocję i ochronę cenionych oraz poszukiwanych specjalności rzemieślniczych, a także aktywizację zawodową młodych osób zainteresowanych rzemiosłem i rękodziełem.
Obecnie uczestnikami programu jest 17 poznańskich zakładów rzemieślniczych. Wśród nich znajdują się przedstawiciele różnych branż, od introligatorni, poprzez zakłady zegarmistrzowskie, ceramiczne, szewskie, aż do pracowni renowacji starych mebli, fotografii czy kaletniczej. Uczestnicy programu reprezentują zarówno wielopokoleniowe firmy, od lat działające na lokalnym rynku, jak i nowo powstałe pracownie. Wspólnym mianownikiem jest jednak zawsze zarówno ogromna specjalistyczna wiedza, jak i pasja do wykonywanego zawodu.
Uczestnicy programu korzystają m.in. z bezpłatnej promocji poprzez oznakowanie lokali specjalnym logotypem, udział w miejskich kampaniach medialnych i społecznych, zamieszczanie informacji o firmie w mediach społecznościowych, udział w wybranych wydarzeniach promujących rękodzieło, rzemiosło oraz tradycyjne i regionalne produkty.
Zobacz także: