W centrum miasta trwa modernizacja torowisk, obejmująca m.in. odcinek znajdujący się na ulicy Fredry - od mostu Teatralnego do węzła Okrąglak. Służby MPK wykorzystują czas, gdy tramwaje nie kursują po ulicy Fredry i wymieniają szyny w rejonie przystanku Most Teatralny.
W tym miejscu zużywają się one bardzo szybko ze względu na częste zatrzymania dużej liczby tramwajów. Dlatego MPK Poznań postanowiło wykorzystać unikalne w skali kraju rozwiązanie. W bezpośrednim sąsiedztwie przystanku zamontowane zostaną szyny wykonane z wyjątkowo wytrzymałej stali gatunku 400GHT. Tak twardej szyny nie ma w żadnym innym miejscu w Poznaniu. Jej zastosowanie sprawi, że torowisko w tym miejscu będzie niebywale trwałe, co w przyszłości - po przywróceniu ruchu na ulicy Fredry - zwiększy niezawodność komunikacji tramwajowej w tym rejonie.
W trakcie montażu na moście Teatralnym pojawili się przedstawiciele producenta szyn i dostawcy mieszanki spawalniczej - firm Voestalpine i Pandrol. Z uwagi na zastosowanie tego rodzaju szyny po raz pierwszy w Poznaniu nadzorowali oni łączenie z szynami o standardowo stosowanej twardości, wyjaśniając różnice w technologii wykonywania spawów termitowych.
W Poznaniu zazwyczaj wykorzystywane są szyny ze stali o twardości 260-290 w skali Brinella, te spawane dziś na moście Teatralnym mają stopień twardości 400.
MPK