Układanie nawierzchni na nowej drodze rowerowej

Galeria zdjęć z układania nawierzchni na nowej drodze rowerowej - grafika rozmowy
Wzdłuż ul. Estkowskiego rozpoczęły się prace nawierzchniowe na powstającej drodze rowerowej fot. PIM
Układanie nawierzchni na nowej drodze rowerowej

Wzdłuż ul. Estkowskiego rozpoczęły się prace nawierzchniowe na powstającej drodze rowerowej. Pozostałe odcinki nowej trasy, czyli wzdłuż ulic Małe Garbary, Wolnica i Solnej, także są już gotowe do układania masy.

- Prace nawierzchniowe rozpoczęły się w rejonie zjazdu na Wartostradę przy moście Bolesława Chrobrego. Chcemy, by na majówkę można było dojechać rowerem np. do cypla nadwarciańskiego, następnie roboty stopniowo będą przesuwać się w stronę ul. Solnej. W pierwszej kolejności układana jest warstwa wiążąca nawierzchni, a następnie ostatnia, ścieralna warstwa. Rowerzyści zyskają ok. półtora kilometra komfortowej drogi, do której dostosowane zostały także okoliczne skrzyżowania - mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.  

Prace polegające na układaniu masy bitumicznej mają charakter dynamiczny, dlatego ewentualne utrudnienia wynikające np. z ruchu pojazdów budowy, są krótkotrwałe. Należy zachować ostrożność w rejonie robót. 

Nawierzchnia pasa jezdni przylegającego do drogi rowerowej ułożona została już wcześniej, a w ostatnim czasie prace prowadzono w rejonie zjazdów z ul. Solnej. Dobiegają końca także roboty związane z chodnikami.

Zieleń wzdłuż drogi rowerowej

Przy drodze rowerowej pojawiła się nowa zieleń, w tym 15 platanów klonolistnych. Na całym zakresie zadania w sumie zaplanowano ponad 3 tysiące krzewów, wśród nich są m.in. forsycje, berberysy, irgi i róże. Tam, gdzie tylko jest to możliwe, powstają również trawniki.

W ramach inwestycji zmieniono m.in. geometrię skrzyżowań, które przecinają nową drogę oraz chodnik. Zbudowane bądź przebudowane zostały również przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych. Przykładem może być przejście na wysokości ul. Młyńskiej, które zostało uzupełnione o infrastrukturę dla rowerzystów. Prace obejmowały również sygnalizację świetlną, w tym dostosowano do ruchu rowerowego skrzyżowanie ulic Garbary, Małe Garbary i Estkowskiego. 

Dla bezpieczeństwa osób z niepełnosprawnością, z całkowitą lub częściową dysfunkcją wzroku, zastosowano system oznaczeń fakturowych, zgodny ze standardami dostępności dla Miasta Poznania. Wykonawca inwestycji odpowiadał również za wykonanie odwodnienia i przebudowę oświetlenia.

Wzdłuż nowej drogi rowerowej pojawią się ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe. W rejonie skrzyżowania ulic Wolnica i Św. Wojciech zaprojektowano instalację systemu służącego do zliczania rowerów poruszających się po drodze rowerowej.

PIM