Tysiące telefonów na miejską infolinię

Na zdjęciu pracownicy Poznań Kontakt, na pierwszym planie plansza z nadrukiem dłoni trzymającej słuchawkę - grafika rozmowy
Miejska infolinia działa pod numerem telefonu: 61 646 33 44
Tysiące telefonów na miejską infolinię

Biuro Poznań Kontakt codziennie obsługuje tysiące połączeń także w języku ukraińskim. W związku z tym czas oczekiwania na połączenie może być nieco dłuższy niż zwykle. Pracownicy miejskiej infolinii przypominają, że w godzinach popołudniowych czas oczekiwania na połączenie jest krótszy i proszą o cierpliwość.

Jeszcze przed wybuchem wojny w Ukrainie Biuro Poznań Kontakt - miejskie call center - udzielało poznaniankom i poznaniakom informacji w języku ukraińskim. Po 24 lutego liczba takich połączeń znacząco się zwiększyła. 

Aby zapewnić wszystkim sprawną i skuteczną obsługę, miejska infolinia w j. ukraińskim zaczęła działać również w weekendy. Zatrudniono też dodatkowych pracowników oraz wolontariuszy - łącznie 18 osób - które znają ten język. Mimo to możliwości obsługi z trudem nadążają za rosnącym zainteresowaniem. 

- Tylko w środę, 16 marca, do godziny 15 obsłużyliśmy ponad 4 tysiące połączeń - wyjaśnia Konrad Zawadzki, dyrektor Biura Poznań Kontakt. - Spodziewamy się, że ta liczba ze względu na potrzeby informacyjne uchodźców z Ukrainy będzie w najbliższych dniach rosnąć. Oznacza to, że niekiedy czas oczekiwania na połączenie może być dłuższy niż zwykle. Sytuacja jest nadzwyczajna, więc prosimy poznaniaków i poznanianki o wyrozumiałość. Robimy wszystko, by jak najsprawniej obsługiwać wszystkich klientów. 

Miejska infolinia działa pod numerem telefonu: 61 646 33 44. Codziennie siedem dni w tygodniu od godz. 7:30 do 20:00 kilkudziesięciu konsultantów obsługuje klientów w języku polskim oraz ukraińskim, rosyjskim i angielskim. Informują mieszkańców Poznania o tym, jak załatwić sprawy w urzędzie: kiedy i na jakim formularzu złożyć odpowiedni wniosek, jakie dokumenty należy do niego dołączyć. Za pomocą Biura Poznań Kontakt można również zarezerwować wizyty w poszczególnych wydziałach. Tylko w lutym jego pracownicy przeprowadzili blisko 70 tysięcy rozmów. 

W marcu ta liczba prawdopodobnie będzie jeszcze większa - od czasu wybuchu wojny w Ukrainie to właśnie miejska infolinia stała się jednym z najważniejszych źródeł wiedzy dla uchodźców. Mogą tam znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i uzyskać najpotrzebniejsze informacje, a także zarezerwować wizytę w urzędzie - na przykład, by wyrobić PESEL

AW