Projekt obejmuje budowę nowych, utwardzonych nawierzchni placów i zatok parkingowych.
Parkingi zostaną wyposażone w stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami oraz wiaty ze stojakami rowerowymi.
Celem inwestycji jest wybudowanie trzech zintegrowanych węzłów przesiadkowych umożliwiających dogodną zmianę środka transportu. Mają one łączyć transport kolejowy, autobusowy, tramwajowy, samochodowy, motocyklowy, rowerowy i pieszy.
Jeden z parkingów Park&Ride powstanie przy rondzie Starołęka. Kolejny na placu pomiędzy ulicami: Warszawską, Św. Michała i Świętojańską. Samochody będzie również można zostawiać przy stacji kolejowej Poznań Strzeszyn, w okolicach ul. Biskupińskiej.
Do zadań wykonawcy w każdej lokalizacji będą należały m.in. prace rozbiórkowe i przygotowawcze, przygotowanie infrastruktury podziemnej, ułożenie nawierzchni, wykonanie ogrodzenia i bramownicy, montaż oświetlenia, monitoringu wizyjnego, automatycznych sanitariatów (przystosowanych dla osób z niepełnosprawnościami), małej architektury oraz tablic informacyjnych.
Wybudowane zostaną ciągi pieszo-rowerowe stanowiące dojście do miejsc parkingowych oraz jezdnie manewrowe na placu postojowym. Projekt obejmuje także wykonanie i instalację lokalnych systemów parkingów P&R, montaż kas biletowych oraz terminali wjazdowych i wyjazdowych. Początek prac budowlanych planowany jest na grudzień 2019 roku. Mają się one zakończyć do października 2020 roku.
Cała inwestycja jest współfinansowana ze środków UE w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
- Budowa parkingów P&R jest istotnym elementem polityki mającej poprawić komunikację w Poznaniu i przede wszystkim zachęcać mieszkańców do korzystania z transportu zbiorowego. Zrobimy wszystko, by zgodnie z planem, to jest za ok. 1,5 roku, poznaniacy mogli korzystać z tych trzech nowych parkingów - podkreśla Marcin Gołek, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Od ponad roku działa już parking P&R na Piątkowie, przy ul. Szymanowskiego.