- W sobotę przeprowadziliśmy próby techniczne trasy. To standardowa procedura, w ramach której różne modele tramwajów testują torowisko. Na 1 sierpnia planowany jest powrót regularnych kursów. Równolegle wykonawca będzie udostępniał kierowcom kolejne fragmenty jezdni i chodników. Na ul. 28 Czerwca 1956 r. toczyć się będą jeszcze prace wykończeniowe, dlatego nadal prosimy o zachowanie ostrożności - mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji.
Testy techniczne przebiegły pomyślnie. Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, od 1 sierpnia pasażerowie z Wildy będą mieli do dyspozycji linie tramwajowe numer 2, 10 i dodatkową linię nr 93 łączącą pętle Starołęka PKM i Dębiec PKM. Szczegóły na stronie ZTM.
Od 1 sierpnia łatwiej będzie też kierowcom. Wróci przejazd ulicą 28 Czerwca 1956 r. na przebudowywanym odcinku - w obu kierunkach. W dalszym ciągu wyłączone z ruchu będą jednak skrzyżowania z ulicami św. Jerzego, Krzyżową i Kilińskiego.
W zależności od postępu robót, wykonawca udostępnia pieszym przebudowane chodniki. Do wykonania pozostały jeszcze prace brukarskie, montaż małej architektury, zagospodarowanie zieleni. Zostanie posadzonych kilkanaście drzew i ponad 1500 krzewów w nowych klombach na narożnikach i wzdłuż ulic. Do tego zamontowane zostaną ławki, stojaki rowerowe oraz kosze na śmieci. Roboty wykończeniowe i porządkowe potrwają do końca lata.
Trasa tramwajowa została gruntownie przebudowana na odcinku od skrzyżowania z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda do ul. Kilińskiego i Krzyżowej. To kontynuacja inwestycji, która w pierwszym etapie obejmowała ul. Wierzbięcice. Dzięki niej poprawi się sprawność transportu tramwajowego.
Nowe torowisko na ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. jest wykonane w technologii ograniczającej drgania. W większości jest oddzielone od jezdni. Dzięki temu samochody nie będą blokowały przejazdu tramwajom.
Zmieniły się również przystanki komunikacji miejskiej, które dostosowane będą do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przy rynku Wildeckim powstał węzeł przesiadkowy łączący przystanki we wszystkich kierunkach. Przed remontem pasażerowie - jeśli chcieli zmienić linię tramwajową - musieli poruszać się między dwoma różnymi: na Wierzbięcicach i Górnej Wildzie. Przystanki przy rynku zostały wykonane w formie antyzatok. Obok nich staną stojaki rowerowe. Wykonawca zamontował tablice informacji pasażerskiej, na których wyświetlają się godziny przyjazdu tramwajów w czasie rzeczywistym. Takie same tablice stanęły na przystanku przy ul. św. Czesława - również zmodernizowanym podczas tego remontu (ten jest przystankiem typu wiedeńskiego).
Jezdnia ul. 28 Czerwca 1956 r. została przebudowana i zyskała nową nawierzchnię. Poruszać się nią będą mogli również rowerzyści. Nową nawierzchnię zyskały również miejsca parkingowe. Podczas prac wymieniona została także infrastruktura podziemna m.in. gazociąg, wodociąg, kanalizacja czy kable wysokiego i niskiego napięcia.
PIM/AW