Tramwaje wracają na ul. 28 Czerwca 1956 r.

Galeria zdjęć z placu budowy na ul. 28 Czerwca 1956 r. - grafika rozmowy
W sierpniu tramwaje wrócą na ul. 28 Czerwca 1956 r fot. PIM
Tramwaje wracają na ul. 28 Czerwca 1956 r.

Prace na ul. 28 Czerwca 1956 r. na Wildzie są coraz bardziej zaawansowane. Pozwoli to na powrót tramwajów na tę ulicę w sierpniu. Jest ona gruntownie przebudowywana na odcinku od skrzyżowania z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda do ul. Kilińskiego i Krzyżowej.

- Budowa torowiska jest już bardzo zaawansowana, rozpoczął się także montaż sieci trakcyjnej zasilającej tramwaje. Wykonawca prac planuje jeszcze w tym miesiącu przeprowadzić testy techniczne przebudowanej trasy i zająć się wszelkimi formalnościami tak, by w sierpniu można było uruchomić kursy z pasażerami na pokładzie - mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.

FILM

Równolegle trwa budowa konstrukcji jezdni i chodników, powstają również perony przystankowe. Zrealizowano także większość prac związanych z infrastrukturą podziemną, taką jak m.in. sieć wodociągowa, kanalizacyjna, energetyczna i telekomunikacyjna.

Dzięki zastąpieniu starego torowiska zupełnie nowym, po zakończeniu prac poprawi się komfort pasażerów jadących tramwajami ulicą 28 Czerwca 1956 r. Zastosowane rozwiązania ograniczą drgania i hałas wywoływane przez poruszające się pojazdy. Zmienią się również przystanki komunikacji miejskiej, które dostosowane będą do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przy rynku Wildeckim - w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda - planowany jest węzeł przesiadkowy z przystankami w formie antyzatok. Pojawi się tam również parking na rowery.

Wszystkie odnowione przystanki na przebudowywanym odcinku zostaną wyposażone w tablice informacji pasażerskiej. Sprawniejszą jazdę tramwajów umożliwi odseparowanie ruchu samochodowego od torowiska (poza odcinkiem przebiegającym przez rynek Wildecki). Jezdnia, miejsca parkingowe i chodniki zyskają nową nawierzchnię. Całość uzupełni mała architektura oraz zieleń, w tym kilkanaście drzew. Na odcinku między ul. Sikorskiego a ul. Krzyżową i Kilińskiego (poza skrzyżowaniem z ul. św. Jerzego) torowisko będzie zielone tak, jak na ul. Wierzbięcice, która została przebudowana w pierwszym etapie inwestycji.

W dalszym ciągu odcinek ul. 28 Czerwca 1956 r. od ul. Wierzbięcice do skrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową jest zamknięty dla ruchu pojazdów. Wzdłuż placu budowy wyznaczone są korytarze dla pieszych, których przebieg zmienia się dynamicznie wraz z postępem prac. W rejonie robót należy zachować ostrożność. 

PIM