Regularne szlifowanie szyn pozwala na utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego torowisk - likwiduje wszelkie rysy oraz zużycie faliste szyn, czyli nierówności powierzchni pojawiające się w stałych odstępach. Powstaje ono podczas codziennej eksploatacji, powoduje hałas i przyspiesza degradację torów oraz tramwajów.
W efekcie szlifowania główka szyny jest wyrównana, co dla okolicznych mieszkańców oznacza zmniejszenie hałasu, który powstaje na styku koła tramwajowego z szyną oraz wskutek drgań tramwaju. Z kolei pasażerowie zyskują większy poziomu komfortu podróżowania, a MPK Poznań - dłuższą żywotność torowisk oraz taboru.
W Poznaniu takie prace prowadzone są w godzinach nocnych, aby nie utrudniać codziennego ruchu tramwajów. Podobnie było w grudniu, gdy realizowane były prace na torowiskach:
- na ulicy Warszawskiej (od ronda Śródka do Miłostowa),
- na ulicy Winogrady (od Armii Poznań do Przełajowej),
- na ulicy Grunwaldzkiej (od węzła Bałtyk do Junikowa),
- na moście Królowej Jadwigi.
Łącznie zabiegowi szlifowania poddano 20 kilometrów toru pojedynczego.
MPK