Próbne przejazdy ostatecznie potwierdziły gotowość nowego torowiska i sieci trakcyjnej do obsługi przejazdów z pasażerami na pokładzie. Tym samym od 1 kwietnia "dwójka" z Ogrodów pojedzie dotychczasową trasą przez ulicę Zwierzyniecką do Kaponiery, a potem przez Św. Marcin, Towarową i Matyi do przystanku Wierzbięcice, a następnie przez ulice Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. na Dębiec.
W testach przebudowanego torowiska brały udział wszystkie rodzaje tramwajów jeżdżących po Poznaniu. Do "dwójki" jadącej przez most Uniwersytecki i ul. Towarową będzie można wsiąść już od pierwszych porannych kursów w sobotę.
Dzięki otwarciu trasy przez ulicę Św. Marcin i Towarową, tramwajami linii nr 2 będzie można dojechać bliżej centrum - zwłaszcza w rejon CK Zamek i al. Niepodległości. Będą się one zatrzymywać na przebudowywanym przystanku "Uniwersytet Ekonomiczny" przy ul. Towarowej, który z czasem zostanie uzupełniony o małą architekturę, w tym wiaty, ławki, kosze na śmieci i biletomat.
Ze względu na powrót tramwajów 31 marca wprowadzone zostały zmiany organizacji ruchu dla kierowców jadących ul. Św. Marcin i al. Niepodległości. Wcześniej na ul. Św. Marcin poruszali się torowiskiem, a teraz mają do dyspozycji jezdnię z nową, równą nawierzchnią. Zarówno w kierunku ronda Kaponiera, jak i Zamku kierowcy mogą jeździć po jednym pasie (dostępne są oba przylegające do torowiska tramwajowego). 31 marca także rozdzielony zostanie ruch pojazdów na al. Niepodległości na odcinku od ul. Św. Marcin do ul. Taylora, tzn. na nitkę zachodnią i wschodnią. Oznacza to, że kierowcy tu także będą mogli wjechać na nowo wybudowaną jezdnię.
PIM