Skrzydła IT dla Biura Poznań Kontakt

Nagrody "Skrzydła IT w Administracji" - grafika rozmowy
Miesięcznik "IT w Administracji" nagrodził Urząd Miasta Poznania w konkursie "Skrzydła IT w Administracji" fot. Itwadministracji.pl
Skrzydła IT dla Biura Poznań Kontakt

Miesięcznik "IT w Administracji" nagrodził Urząd Miasta Poznania w konkursie "Skrzydła IT w Administracji". Zwycięstwo w kategorii "Narzędzia do komunikacji z obywatelami" zapewnił projekt Biura Poznań Kontakt - "Voiceboty w służbie mieszkańcom Poznania".

Voicebot w postaci "wirtualnej asystentki" to komputerowy program głosowy pełniący rolę automatycznego asystenta. Rozpoznaje intencje osoby dzwoniącej i przekierowuje ją, w jak najkrótszym czasie, do właściwego konsultanta infolinii. Dodatkowo jest w stanie zweryfikować datę wypłaty świadczeń w Poznańskim Centrum Świadczeń. Konsultanci Biura Poznań Kontakt w swojej codziennej pracy pomagają poznaniakom w odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące załatwiania spraw urzędowych i komunikacji miejskiej.

Pod koniec ubiegłego roku wdrożono również innowacyjne rozwiązanie w celu automatycznej rezerwacji wizyt w Wydziale Sprawy Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych. Wirtualny pracownik w postaci Voicebota rezerwacyjnego, umawia klientów na wizyty m.in. w zakresie rejestracji pojazdów, wyrobienia dokumentu prawa jazdy, dowodu osobistego, w sprawach meldunkowych oraz nadania nr PESEL.

Wirtualni pracownicy i wykonywana przez nich realna praca to przyszłość, która staje się rzeczywistością. Biuro Poznań Kontakt jest ośrodkiem wdrożeń i zastosowań dla tych innowacyjnych technologii.

9. Skrzydła IT

Nagrodę "Skrzydła IT w Administracji" wręczono już po raz 9. Wyróżniono najlepsze projekty informatyczne realizowane przez instytucje publiczne. Nagradzane są te, które ułatwiają dostęp do usług publicznych, poprawiają jakość obsługi oraz komunikacji z obywatelami. Co roku nagrody trafiają do jednostek, których realizacje są wzorem do naśladowania pod względem sposobu wdrożenia oraz osiągniętych korzyści. Najbardziej istotne jest, czy dany projekt skutecznie ułatwia dostęp do usług publicznych, poprawia jakość obsługi oraz komunikacji z obywatelami czy innymi urzędami. Nagrody przyznawane są w pięciu kategoriach: "e-Administracja", "e-Kultura i e-Edukacja", "e-Usługi dla obywatela", "Oprogramowanie do obsługi urzędu" i "Narzędzia do komunikacji z obywatelami". 

Pełna lista nagrodzonych w 9. edycji nagrody:

- kategoria I "e-Administracja" Główny Urząd Nadzoru Budowlanegoza projekt "Elektroniczny Dziennik Budowy (EDB)";

- kategoria II "e-Kultura i e-Edukacja" Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu za projekt "Centrum Symulacji Procesów Biznesowych (CSPB)";

- kategoria III "e-Usługi dla obywatela" Gdański Urząd Pracy za projekt "jobmapa.pl";

- kategoria IV "Oprogramowanie do obsługi urzędu" Urząd Miasta Częstochowy za projekt "Trasówki";

- kategoria V "Narzędzia do komunikacji z obywatelami" Urząd Miasta Poznania za projekt "Voiceboty w służbie mieszkańcom Poznania".

Wręczono również nagrodę specjalną Ministra Cyfryzacji, trafiła ona do Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanegoza projekt "Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego (c-KOB)".

Wirtualni pracownicy Biura Poznań Kontakt są dostępni pod numerem telefonu 61 646 33 44.

APS/KR