Miejska Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych składa się z 5 osób. Spośród nich co roku wybiera przewodniczącego, wiceprzewodniczącego oraz sekretarza. Do zadań rady należy m.in. inspirowanie przedsięwzięć, które zmierzają do integracji zawodowej i społecznej osób z niepełnosprawnościami oraz realizacji ich praw, opiniowanie projektów miejskich programów działań na rzecz tych osób. W kompetencji radnych jest też ocena realizacji programów, a także opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez Radę Miasta Poznania pod kątem ich skutków dla osób z niepełnosprawnościami.
Działające w Poznaniu organizacje pozarządowe, fundacje, a także jednostki samorządu terytorialnego mogą zgłosić jednego swojego przedstawiciela jako kandydata do składu rady.
Zgłoszenia, zawierające krótką charakterystykę kandydata wraz z uzasadnieniem, należy składać w formie pisemnej do 5 września na adres: Urząd Miasta Poznania, Pełnomocniczka Prezydenta Poznania ds. Osób z Niepełnosprawnościami, ul. 3 Maja 46, 61-728 Poznań.
AW/WZiSS