Dzięki przeprowadzonym pracom kierowcy i rowerzyści mogą poruszać się w bardziej komfortowych warunkach, poprawiło się także bezpieczeństwo ruchu drogowego.
- Łącznie nowa nawierzchnia ułożona została na około 110 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni. To w przybliżeniu 16 pełnowymiarowych boisk do piłki nożnej. Koszt remontów wyniósł prawie 30 milionów złotych - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Remonty były prowadzone na głównych drogach wylotowych z miasta. Można tutaj wymienić ul. Głogowską (od zjazdu z wiaduktu Kosynierów Górczyńskich do ul. Klinkierowej) i ul. Krzywoustego (od Franowa po autostradę A2). Pod koniec roku usunięta została również stara i ułożona nowa nawierzchnia na ul. Bałtyckiej (od przejazdu kolejowego w stronę Antoninka).
- Z uwagi na minimalizowanie utrudnień, a także w związku z możliwościami finansowymi Miasta, remonty głównych ciągów komunikacyjnych prowadzone są często odcinkami w kolejnych latach. W taki sposób prace naprawcze prowadzone są m.in. na ul. Warszawskiej, Krzywoustego czy Bałtyckiej - wyjaśnia Ireneusz Woźny, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich ds. Utrzymania.
W ubiegłym roku remontowane były także ważniejsze arterie śródmiejskie i ulice o charakterze bardziej lokalnym, jednak mające ogromne znaczenie dla okolicznych mieszkańców. Wiosną i latem minionego roku nowa nawierzchnia została ułożona m.in. na jeżyckim odcinku ul. Polnej, na części ul. Matejki i na ul. Kasprzaka na Łazarzu. Wyremontowano również ulice: Brzask, Galla Anonima, al. Wielkopolską. Po wschodniej stronie Warty komfort przejazdów został poprawiony m.in. na ulicach: Książęcej, Baranowskiej, czy też Warownej.
Oprócz większych remontów prowadzone były także prace utrzymaniowe, doraźne, związane z punktowymi naprawami zniszczonej nawierzchni jezdni. Łącznie załatanych zostało ponad 7,8 tysiąca ubytków.
ZDM