Prace na skrzyżowaniu ul. Kórnickiej i Jana Pawła II

Na zdjęciu zbliżenie na łuki szyn tramwajowych, w tle widać koparkę i samochody - grafika rozmowy
Teraz pracownicy zajmą pas jezdni znajdujący się przy torowisku w relacji rondo Rataje - rondo Śródka
Prace na skrzyżowaniu ul. Kórnickiej i Jana Pawła II

Od środy, 19 lipca, prace związane z wymianą szyn na łukach na skrzyżowaniu ul. Kórnickiej i Jana Pawła II wchodzą w nowy etap -  teraz będą koncentrowały się na pasie przy torowisku łączącym ronda Rataje i Śródka. Ruch samochodowy nadal będzie możliwy, przejście dla pieszych przez torowisko będzie przywrócone przy galerii handlowej.

Część rozjazdu od strony modernizowanej trasy tramwajowej została już wymieniona, teraz pracownicy zajmą pas jezdni znajdujący się przy torowisku w relacji rondo Rataje - rondo Śródka. Ruch kołowy zostanie utrzymany: będzie możliwy częścią jezdni, na której szyny już wymieniono - kierowcy proszeni są jednak o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie. 

Naprawy są konieczne z uwagi na stan torowiska - zwłaszcza szyn na łukach prowadzących od strony modernizowanej obecnie trasy kórnickiej w kierunku ulicy Jana Pawła II. Prace pozostają bez wpływu na transport publiczny, a ich efekty będą w pełni odczuwalne po otwarciu dla ruchu trasy do osiedla Lecha.

Zachodnia część węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ul. Kórnickiej i Jana Pawła II została wymieniona już w 2020 roku, w trakcie zamknięcia trasy tramwajowej przez most św. Rocha. 

Postępują też prace na trasie kórnickiej, czyli od ul. Jana Pawła II do osiedla Lecha. Na większości przebudowywanego odcinka widać już nową konstrukcję torowiska tramwajowego, sukcesywnie układane są na nim szyny. Gotowe są także fundamenty dla słupów trakcyjnych, a pierwsze z nich postawiono już na odcinku pomiędzy ul. Pleszewską a Milczańską. Zmieniają się również przystanki, na których prowadzone są m.in. prace brukarskie, budowane są schody i pochylnie. Zakończenie robót planowane jest na IV kwartał 2023 roku.  

MPK/AW