Uchwała krajobrazowa określa zasady rozmieszczenia, liczby i wielkości nośników reklamowych, szyldów oraz ogrodzeń. Więcej na temat dokumentu i jego korzystnego wpływu na przestrzeń publiczną będzie można dowiedzieć się podczas drugiego spotkania z cyklu "Poznaj Krajobrazową".
Tym razem wydarzenie odbędzie się na Wydziale Prawa i Administracji UAM przy al. Niepodległości 53. Początek o godz. 17:00. Nie trzeba się zapisywać, wystarczy przyjść. Z uwagi na lokalizację spotkanie poświęcone będzie przede wszystkim regulacjom dla dwóch obszarów - staromiejskiego oraz centrum i historyczne dzielnice.
Przedstawione zostaną najważniejsze przepisy dotyczące m.in. lokalizowania urządzeń reklamowych czy materiałów, z jakich należy wykonywać ogrodzenia. Co więcej, obszary, o których będzie mowa, ściśle pokrywają się z terenami podlegającymi ochronie konserwatorskiej. Dlatego ważnym aspektem spotkania będzie przedstawienie zagadnień związanych z możliwością umieszczenia reklam w strefie chronionych obszarów urbanistycznych oraz na budynkach indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków.
Na koniec spotkania odbędzie się sesja Q&A. Każdy będzie mógł zadać pytanie albo wymienić się z innymi uczestnikami swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami dotyczącymi zarówno samego dokumentu, jak i ochrony miejskiego krajobrazu.
Dzień później - 23 maja - na dwudniową konferencję do Poznania przyjadą eksperci, aby porozmawiać o najważniejszych kwestiach prawnych dotyczących uchwał krajobrazowych w Polsce. Będzie to doskonała okazja do wymiany poglądów oraz dyskusji nad aktualnymi wyzwaniami związanymi z tym zagadnieniem. Więcej informacji na temat konferencji "Problemy prawne i legislacyjne uchwał reklamowych w Polsce" można znaleźć na stronie poznan.pl.
Informacje na temat dokumentu znajdują się na stronie: www.poznan.pl/krajobrazowa. Działa także punkt informacyjny uchwały krajobrazowej. W każdy poniedziałek do końca czerwca w godz. 15:30-17:00 można przyjść do Biura Obsługi Mieszkańca przy ul. Za Bramką 1 (I piętro, sala 1B/28). Poznaniacy i inwestorzy uzyskają tam bezpłatne wsparcie m.in. w interpretacji przepisów uchwały lub poradę dotyczącą projektu nośnika reklamowego. Na miejscu można także dowiedzieć się więcej o sprawach związanych z miejską polityką krajobrazową oraz porozmawiać o dobrych praktykach reklamowych.
JZ