Poznański przewoźnik otrzyma łącznie 20 niskopodłogowych, przegubowych autobusów miejskich z napędem konwencjonalnym. Pierwsze z zamówionych pojazdów zostały już dostarczone i formalnie odebrane. Trwają szkolenia w zakresie ich obsługi - biorą w nich udział nie tylko kierowcy, ale również służby techniczne spółki.
- To pierwsze przegubowe autobusy z gwiazdą w taborze MPK Poznań - mówi Krzysztof Dostatni, prezes Zarządu MPK Poznań. - Zależy nam, jako przedsiębiorstwu, na utrzymaniu określonego standardu floty, stąd inwestycje w nowe pojazdy. Te zakupy oznaczają dla pasażerów większy komfort podróżowania, dla kierowców lepsze warunki pracy, a dla wszystkich większą niezawodność taboru i czystsze powietrze. Autobusy Conecto G zastąpią bowiem wycofywane z ruchu liniowego, ponad 15-letnie pojazdy, które nie spełniają najwyższych norm emisji spalin. Norma spalin w przypadku Conecto G to Euro VI - dodaje.
- Mercedes-Benz Conecto G to sprawdzony model autobusu doceniany w wielu polskich miastach za swoje wyjątkowe walory ekonomiczno-użytkowe. Jestem przekonany, że te nowoczesne, bezpieczne i ekonomiczne pojazdy dobrze będą służyć poznańskiemu przewoźnikowi i jego pasażerom - mówi Artur Konarski, prezes Zarządu Daimler Buses Polska (dawniej EvoBus Polska).
Nowe autobusy zostały wyposażone podobnie jak pozostałe we flocie MPK Poznań. Są niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przestrzeń pasażerska jest wyposażona w klimatyzację, monitoring oraz system informacji pasażerskiej, składający się z czytelnych, nowoczesnych tablic kierunkowych i wyświetlaczy w środku autobusu, systemu zapowiedzi głosowych i monitorów informacji publicznej. Do dyspozycji pasażerów są również porty USB, dzięki którym można naładować urządzenia mobilne.
Przegubowe Mercedesy-Benz Conecto G w najbliższych dniach zaczną być kierowane do obsługi linii komunikacyjnych. Każdym z nich będzie mogło podróżować niemal 140 pasażerów (40 osób na miejscach siedzących).
MPK/AW