- Dzięki tej inwestycji, zapewniającej wyodrębnione ciągi komunikacyjne dla poszczególnych uczestników ruchu, łatwiej będzie dojechać rowerem do śródmieścia, a z drugiej strony - wygodniej i bezpieczniej dotrzeć do Wartostrady i terenów rekreacyjnych. To fragment rowerowej obwodnicy ścisłego centrum, przewidzianej w Programie Rowerowym Miasta Poznania - mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Na odcinku od cypla nadwarciańskiego do skrzyżowania z ul. Działową droga rowerowa będzie miała od 2 do 2,5 m szerokości. W efekcie zaplanowanych robót zmianom ulegną m.in. geometria skrzyżowań, które będą przecinać nową drogę oraz przebieg chodnika. Zbudowane, bądź przebudowane zostaną również przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych. Dla bezpieczeństwa osób z niepełnosprawnościami, z całkowitą lub częściową dysfunkcją wzroku, zostanie zastosowany system oznaczeń fakturowych, zgodny ze standardami dostępności dla Miasta Poznania.
Do zadań wybranego w postępowaniu przetargowym wykonawcy należeć będzie również realizacja prac związanych z odwodnieniem pasa drogowego, przebudowa istniejącego oświetlenia i sygnalizacji świetlnej, a także nasadzenia roślin.
Wzdłuż nowej drogi rowerowej pojawią się ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe i elementy ochrony drzew. Dodatkowo, dla zabezpieczenia ruchu pieszych i rowerzystów, odcinkami zostaną zamontowane ogrodzenia segmentowe. W rejonie skrzyżowania ulic Wolnica i Święty Wojciech zaprojektowano instalację systemu służącego do zliczania rowerów poruszających się po drodze rowerowej.
Ogłoszenie przetargowe zawiera również tzw. prawo opcji, które pozwoli rozszerzyć zadanie o kolejny zakres prac, na odcinku od skrzyżowania z ul. Działową do ul. Kulasa, gdzie działa przejazd rowerowy przez ul. Solną.
Podmioty zainteresowane udziałem w postępowaniu przetargowym swoje oferty mogą składać do 1 marca.
PIM