- Wykonanie naprawy jest konieczne, ponieważ na środkowe przęsło wiaduktu oraz na głowice podpór oddziałuje woda z systemu odwodnienia. W związku z tym dochodzi do korozji betonu i stali konstrukcyjnej obiektu nad trasą kolejową łączącą Warszawę z Berlinem, zbudowanego w latach 70. XX wieku i przebudowanego w 2007 roku - mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Wybrany w postępowaniu przetargowym wykonawca naprawiy izolację obiektu oraz konstrukcję nośną odcinka wiaduktu. Będzie się to wiązało m.in. z częściową rozbiórką nawierzchni jezdni, krawężników, chodnika i fragmentu płyty żelbetowej, a także z uszczelnieniem izolacji oraz kanalizacji deszczowej.
Po naprawie i zabezpieczeniu antykorozyjnym powierzchni, na zachodniej nitce wiaduktu odtworzona zostanie zdemontowana część płyty żelbetowej oraz nawierzchnia chodnika i jezdni.
Ruch samochodowy na nitce wylotowej, prowadzącej na południe, w stronę Komornik, będzie utrzymany.
Na wykonanie wszystkich robót budowlanych, dzięki którym poprawi się bezpieczeństwo eksploatacji obiektu, wykonawca będzie miał ok. 7 miesięcy od podpisania umowy.
Podmioty chcące wziąć udział w postępowaniu przetargowym swoje oferty mogą nadsyłać do 18 maja.
PIM