Kładka przez Wartę powstaje na wysokości zespołu poklasztornego cysterek w Owińskach. Po drugiej stronie rzeki zejście usytuowano na pograniczu Poznania i Suchego Lasu. Most połączy więc aż trzy gminy. Od XIII wieku do lat 40. ubiegłego stulecia funkcjonowała w tym miejscu przeprawa promowa, która łączyła Radojewo z Owińskami.
Po stronie gminy Czerwonak kładka stanie się "bramą" do Puszczy Zielonki i jej sąsiednich atrakcji: kąpieliska Akwen Tropicana, malowniczych zbiorników pożwirowych, unikatowego Parku Orientacji Przestrzennej i Biblioteki Zapachów oraz do zabudowań pocysterskich. Z zejścia po stronie Owińsk do wieży na Dziewiczej Górze będzie około 6 kilometrów. Kładka będzie naturalnym przedłużeniem Nadwarciańskiego Szlaku Rowerowego na zachodnim brzegu Warty i szlaków rowerowych po stronie wschodniej (np. Cysterski Szlak Rowerowy, Szlak Kościołów Drewnianych).
Na zachodnim brzegu będzie można dojechać lub dojść od strony Radojewa ul. Piołunową lub przedłużeniem ul. Nadwarciańskiej jadąc z Naramowic. Z końcowego przystanku tramwajowego przy ul. Błażeja do wejścia na kładkę jest ok. 7 kilometrów, natomiast z pętli Radojewo to tylko 2 km.
Aktualnie trwają prace wykończeniowe. W następnej kolejności zaplanowano montaż balustrad, oświetlenia typu LED w poręczach, a także monitoringu - projekt przewiduje instalację 9 kamer. Na terenie obiektu znajdzie się również InfoKiosk, który będzie wyświetlał informacje pasażerskie oraz ciekawostki turystyczne regionu. Atrakcją obiektu będzie wieża z dwiema platformami widokowymi na wysokościach 12 i ponad 20 metrów. Pozwolą one na podziwianie terenu Warty z poziomu koron drzew.
Część mostowa składa się z trzech przęseł o konstrukcji podwieszonej z betonowym mostem o długości 133,7 m. Wraz z wjazdami po obu brzegach będzie miała ok. 200 metrów. Będzie ona na tyle szeroka, że umożliwi jednoczesne korzystanie przez pieszych i rowerzystów.
Realizacja o wartości 27 mln zł jest jednym z przykładów współpracy metropolitalnej Gminy Czerwonak z Miastem Poznań, Powiatem Poznańskim i gminą Suchy Las. Przedsięwzięcie jest dofinansowane przez Unię Europejską w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 - 2020. Miasto Poznań przeznaczyło na inwestycję 5 mln złotych z budżetu oraz 6 mln pochodzących z dodatkowego wsparcia zewnętrznego.
RB