Wystawa składa się z wybranych przez Harę plakatów czy książek, wśród których znajdują się także projekty przygotowane specjalnie na ekspozycję w Poznaniu. Towarzyszą im inne realizacje wydawnicze - magazyny reklamowe oraz czasopisma, projektowane od początku jego aktywności zawodowej. W niemal wszystkich pracach autor przywiązuje ogromną wagę do tradycji kulturowej swojego kraju, którą umiejętnie tłumaczy na nowoczesny język plakatu i inne dziedziny projektowania.
Na wystawie pokazywane są projekty reklamowe oraz identyfikacje wizualne dla firmy MUJI, a także przykłady opakowań dla innych japońskich firm. Prezentowana jest także autorska ekspozycja "Neo Prrehistoria 100 Verbi" (Neo-Prehistory 100 Verb) przygotowana wspólnie z Andreą Branzim na XXI Międzynarodowe Triennale w Mediolanie w 2016 r. Oglądając wystawę zwiedzający zobaczą również najnowszy projekt Hary "High Resolution Tour" związany z turystyką, rozpatrywaną z indywidualnej perspektywy, gdzie autor - odwołując się do osobistych doświadczeń - poszukuje szerszego spojrzenia na bogate dziedzictwo i przyszłość własnego kraju.
Wystawione prace zostały opatrzone komentarzami autora. Szczególnie ważny element stanowią oryginalne szkice projektowe Hary, dające możliwość spojrzenia na dzieła projektanta od strony warsztatowej.
Autorem projektu aranżacji wystawy jest Kenya Hara, kuratorką zaś Anna Grabowska-Konwent. Ekspozycja będzie prezentowana w Muzeum Narodowym w Poznaniu do 30 lipca.
Kenya Hara to japoński projektant, od 1993 r. związany z Nippon Design Center, w ramach którego prowadzi własne studio Hara Design Institute. Jest twórcą wielu międzynarodowych wystaw, dyrektorem kreatywnym firmy MUJI oraz autorem książek łączących design z filozofią życia.
Szczegóły: https://mnp.art.pl/wydarzenia_i_wystawy/kenya-hara-japonskie-projektowanie-graficzne/
JZ