Jest pozwolenie na budowę kładki Berdychowskiej

Wizualizacja - grafika rozmowy
Wizualizacja kładki Berdychowskiej
Jest pozwolenie na budowę kładki Berdychowskiej

Projekt budowlany kładki dla pieszych i rowerzystów, która połączy Chwaliszewo, Ostrów Tumski i Berdychowo jest już gotowy. Inwestycja, dzięki której w mieście powstanie kolejna przeprawa przez Wartę i Cybinę, uzyskała również pozwolenie na budowę.

Dokumentację projektową kładki, ułatwiającej komunikację rejonu kampusu Politechniki Poznańskiej z południową częścią Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią miasta w rejonie Chwaliszewa, przygotowało konsorcjum w składzie: ARPA Architektoniczna Pracownia Jerzego Gurawskiego, Błażej Szurkowski, Maciej Sokolnicki oraz Adam Turczyn. Koncepcja architektoniczna tego zespołu zwyciężyła w zorganizowanym przez Miasto konkursie. Jury doceniło szczególną atrakcyjność, oryginalność formy oraz funkcjonalność kładki z uwzględnieniem jej połączenia z otoczeniem.

- Kładka Berdychowska będzie łącznikiem pomiędzy dwiema ikonami Poznania: Starym Rynkiem i Maltą. Pozwoli, zarówno mieszkańcom jak i turystom, na szybkie i wygodne przemieszczanie się oraz korzystanie z walorów obu miejsc. Przez połączenie potencjału tradycyjnego Starego Miasta i nowoczesnych terenów rekreacyjnych wokół Jeziora Maltańskiego, uzyskamy efekt synergii, zwiększając tym samym atrakcyjność Poznania. Dlatego zależy nam, by pomimo ograniczonych obecnie możliwości budżetowych Miasta i dodatkowych wydatków związanych z pandemią, ta inwestycja została zrealizowana - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Kosztorys, który został sporządzony na podstawie projektu budowlanego, przekracza kwotę, jaką Miasto zabezpieczyło na realizację tej inwestycji. Dlatego zostanie on zoptymalizowany w dokumentacji wykonawczej, która powstanie w 2021 roku, a większość wydatków na budowę kładki zaplanowano w projekcie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2022-23.

- Chcemy, by zmiany w projekcie nie miały wpływu na obniżenie jakości i użyteczności przyszłego obiektu. Wykonawcę tej inwestycji zamierzamy wyłonić w postępowaniu przetargowym na przełomie 2021 i 2022 roku. Planujemy, że roboty budowlane ruszą w 2022 roku i zakończą się - zgodnie z harmonogramem - w roku 2023 - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

RB, PIM