Mercedes eCitaro G może zabrać na pokład 117 osób, w tym 46 na miejscach siedzących. To pojazd pełnobateryjny, ładowany jedynie poprzez wtyczkę plug-in (nie jest wyposażony w pantograf). Producent informuje, że dzięki zastosowaniu baterii o dużej pojemności zasięg testowanego pojazdu jest porównywalny z zasięgiem autobusu konwencjonalnego.
Autobus wyposażony jest w asystenta skrętu oraz aktywnego asystenta hamowania. Zastosowane rozwiązania ograniczają ryzyko kolizji - system ostrzega przed niebezpieczeństwem zderzenia, a w przypadku poważnego zagrożenia automatycznie inicjuje hamowanie. Pojazd jest również wyposażony w aktywne zawieszenie, które kompensuje jego dużą masę, co poprawia bezpieczeństwo i komfort prowadzenia.
eCitaro G zadebiutował na poznańskich liniach w poniedziałek, 24 kwietnia. W ramach prowadzonych testów będzie woził pasażerów do 8 maja na liniach: 163, 182 i 193. Dzięki tym przejazdom MPK dowie się, jak elektryczny mercedes sprawdza się w tutejszych warunkach eksploatacyjnych.
Pojazd został przekazany na testy przez spółkę EvoBus Polska.
MPK