Kampania edukacyjna, której organizatorem jest Aquanet Retencja, rozpocznie się 22 marca, czyli w Światowym Dniu Wody. Dzięki niej uczniowie IV klas poznańskich szkół podstawowych dowiedzą się, czym jest retencja wód opadowych, porozmawiają o zmianach klimatycznych oraz nauczą się, jak być odpowiedzialnymi wobec środowiska.
Aquanet Retencja przygotowała dla poznańskich podstawówek scenariusz lekcji, karty pracy oraz film i komiks edukacyjny. Bohaterami historii rysunkowej są Dropek i Dropcia - dwie krople wody, które opowiedzą uczniom o zaletach i sposobach wykorzystania deszczówki.
W ramach kampanii uczniowie będą mogli popisać się także kreatywnością. Na ostatniej stronie komiksu czekać będzie na nich zadanie, polegające na wymyśleniu i narysowaniu, jak Dropek i Dropcia mogą jeszcze wykorzystać deszczówkę. Zwycięska klasa otrzyma nagrody, Aquanet Retencja wybuduje przy jej szkole ogród deszczowy. Ponadto wszyscy uczniowie w klasie otrzymają karnety do Term Maltańskich, które są partnerem kampanii.
JZ