- Kampania "Stopień mniej znaczy więcej" pokazuje, że każdy z nas ma realny wpływ na przyszłość klimatu. Proste działanie, jak obniżenie temperatury w pomieszczeniu o jeden czy dwa stopnie, może przynieść korzyści nie tylko środowisku, ale także naszemu zdrowiu. Jako Veolia chcemy inspirować do świadomego korzystania z energii i wspólnie budować zrównoważoną przyszłość - mówi Luiz Hanania, prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy Veolia w Polsce.
Utrzymanie niższej temperatury w pomieszczeniach ma pozytywny wpływ na zdrowie - poprawia samopoczucie, zwiększa komfort snu oraz redukuje ryzyko wystąpienia chorób układu oddechowego, co jest szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym. Korzyści dla klimatu to redukcja emisji CO2 (w przypadku zmniejszenia temperatury o zaledwie 2°C nawet do około 10%). Twórcy kampanii zwracają uwagę, że przegrzewanie pomieszczeń powoduje marnowanie drogocennej energii, co szkodzi środowisku i planecie.
Veolia w kampanii odwołuje się do wyników swojego badania - "Barometru Transformacji Ekologicznej" - przeprowadzonego we współpracy z firmą Elabe. Stało się ono impulsem do rozpoczęcia społecznej dyskusji na temat transformacji ekologicznej.
- Wyniki "Barometru" jasno pokazują, że Polacy coraz bardziej rozumieją potrzebę i wspierają działania na rzecz ochrony klimatu. Kampania "Stopień mniej znaczy więcej" jest odpowiedzią na te oczekiwania - wspieramy społeczeństwo w podejmowaniu świadomych decyzji, które pozytywnie wpływają na środowisko i zdrowie - dodaje Luiz Hanania.
Prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak po raz kolejny objął kampanię swoim patronatem.
- Nasi mieszkańcy i mieszkanki są coraz bardziej świadomi. Zdają sobie sprawę, jak ważne jest dbanie o środowisko. Segregują odpady, tworzą przydomowe kompostowniki, chętnie angażują się w akcję sprzątania świata, biorą udział w miejskich programach wspomagających wymianę pieców na bardziej ekologiczne czy gromadzenie deszczówki - wylicza Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - W trosce o klimat i własne zdrowie warto podejmować kolejne kroki. Obniżenie temperatury o jeden czy dwa stopnie nie jest odczuwalne na co dzień, a przynosi korzyści dla zdrowia i klimatu. Pozwala też obniżyć rachunki za ogrzewanie. Osobiście jestem zwolennikiem takiego działania. W budynkach urzędu miasta od dawna dążymy do ograniczenia zużycia energii elektrycznej i ciepła. Do podobnych kroków zachęcam też poznaniaków i poznanianki.
Podobnie jak w roku ubiegłym partnerem tej edycji jest Grupa Mokate. Kampania obejmie zasięgiem blisko sześćdziesiąt miast, w których Grupa Veolia jest obecna i oferuje swoje usługi systemowe.
Więcej informacji o akcji można znaleźć na stronie internetowej www.stopień mniej.pl.
AJ/ Veolia