Nowość dla pasażerów - Paczkomat na lotnisku

Na zdjęciu paczkomat stojący w hali lotniska - grafika rozmowy
Paczkomat InPost zlokalizowany jest w terminalu pasażerskim, w hali odlotów
Nowość dla pasażerów - Paczkomat na lotnisku

Od środy, 3 kwietnia, pasażerowie podróżujący z poznańskiej Ławicy mogą skorzystać z nowego udogodnienia. Port Lotniczy wychodzi w ten sposób naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, oddając im do dyspozycji Paczkomat InPost.

Urządzenie ustawiono z myślą o podróżnych, których przedmioty przewożone w bagażu podręcznym zostały zakwestionowane w trakcie kontroli. Paczkomat InPost zlokalizowany jest w terminalu pasażerskim, w hali odlotów, po wejściu do obszaru kontroli bezpieczeństwa. 

Do tej pory, gdy w bagażu podręcznym znalazł się przedmiot, którego nie można przewozić w kabinie samolotu (powinien znaleźć się w bagażu rejestrowanym) - na przykład perfumy we flakonach o pojemności powyżej 100 ml - trzeba było go wyrzucić. Teraz jednak pasażer może wysłać go za pomocą urządzenia do innej maszyny InPost lub na wskazany adres. 

Aby to zrobić, przedmiot należy umieścić w worku strunowym i odpowiednio okleić. Następnie pasażer w przygotowanym do tego miejscu będzie mógł zapakować go w karton o odpowiednim wymiarze i umieścić go w skrytce urządzenia. Przesyłkę nadaje się poprzez aplikację InPost Mobile. Paczkomat na lotnisku umożliwia wysyłkę krajową do innego urządzenia InPost lub kurierem pod wskazany adres. 

- Bardzo nas wszystkich cieszy, że Port Lotniczy Poznań dzięki współpracy z firmą InPost, dołączył do grona nielicznych lotnisk w Polsce dbających o przedmioty nieloty - mówi Magdalena Pawelczyk, dyrektor marketingu i handlu Portu Lotniczego Poznań-Ławica. - Udogodnienia i komfort naszych pasażerów są dla nas kluczowe, jak również wprowadzanie nowoczesnych i funkcjonalnych rozwiązań. Jestem przekonana, że nowa usługa będzie nieocenionym wsparciem i spotka się z pozytywnym odbiorem naszych pasażerów.

- Innowacyjne rozwiązania InPost mają na celu ułatwianie życia klientom w codziennych sytuacjach - podkreślił Waldemar Brzoska, dyrektor biura ekspansji InPost. - Cieszę się, że nasi użytkownicy z entuzjazmem przyjęli usługę maszyn Paczkomat na lotniskach. Rozwiązuje ona częsty problem dotyczący konieczności wyrzucenia wartościowych przedmiotów, których nie można wnieść na pokład samolotu. Klienci oczekują, że nasze rozwiązania będą dostępne jako standard w każdym porcie lotniczym, ponieważ eliminują stres podczas kontroli bezpieczeństwa, a w dodatku usługi InPost są proste, szybkie i wygodne. Teraz do funkcjonalności oferowanych na lotniskach w Warszawie, Katowicach i we Wrocławiu dołącza Poznań - tu też pasażerowie nie muszą się martwić, że utracą cenne przedmioty podczas kontroli bezpieczeństwa. 

AW