Piesi mają pierwszeństwo przed pojazdami i mogą się poruszać się po całej ulicy. Przy skrzyżowaniu z ul. Przytoczną i Lubosińską, które zostało wyniesione, powstały chodniki. Wybudowano również system odprowadzenia wód deszczowych z powierzchni drogi wraz z elementami kanalizacji deszczowej. Powstał kanał technologiczny, a na ul. Przybrodzkiej pojawi się oświetlenie drogowe.
Przebudowa ul. Mrowińskiej kosztowała ponad milion złotych. W kolejnych latach środki, które będą miały do dyspozycji osiedla peryferyjne na remonty i budowę dróg, będą większe.
- Jednostki pomocnicze będą miały do swojej dyspozycji 80 mln zł na budowę nowych dróg oraz 20 mln zł na remonty ulic na lata 2025-2029 - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Z pieniędzy na budowę dróg skorzysta 16 osiedli peryferyjnych. Dzięki temu zmniejszają się różnice w infrastrukturze pomiędzy obrzeżami miasta a osiedlami położonymi w centrum - dodaje.
To znaczny wzrost w porównaniu do lat 2020-2024. Rady osiedli dysponowały wtedy 50 mln zł na budowę oraz ponad 12 mln zł na remonty dróg.